"Περιμενω να γυρισης" του Ν. Νικολαΐδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εικόνα από εξώφυλλο παρτιτούρας του ομώνυμου τάνγκο σε μουσική Ν. Νικολαΐδη και στίχους Ν. Φατσέα (1940). Από τον χαράκτη Γ. Νικολαΐδη έχει φιλοτεχνηθεί το εξώφυλλο της παρτιτούρας. Το σύνολο της επιφάνειας του εξωφύλλου είναι διαγραμμισμένο εναλλάξ με πλάγιες λεπτές λωρίδες πράσινου –άσπρου, με εξαίρεση το άνω αριστερό τμήμα του που διαφοροποιείται, από κατακόρυφη και οριζόντια φαρδιά λωρίδα ως πλαίσιο ενός διάστικτου παραλληλόγραμμου. Η απόδοση γλάστρας με πλακάτο σκούρο πράσινο πάνω στην οριζόντια λωρίδα, κάνει σαφή την περιγραφή ενός παραθύρου. Στο κάτω δεξί τμήμα, γραμμικά και με ανάλογα πλακάτο χρώμα αποδίδεται το πίσω μέρος πολυθρόνας και ένα ανδρικό χέρι που κρατά τσιγάρο, του οποίου ο καπνός ως λεύκη τεθλασμένη γραμμή, διακόπτει το διαγραμμισμένο φόντο. Ένα τραπεζάκι καπνιστή αποδίδεται με λευκό και σκούρο πράσινο δίπλα από την πολυθρόνα συμπληρώνοντας την απόδοση ενός εσωτερικού χώρου. Κεντρική θέση στο έργο καταλαμβάνει με ιδιαίτερη καλλιγραφία ο τίτλος της σύνθεσης ενώ πληροφορίες σχετικές με τη σύνθεση (τιμή πώλησης, συντελεστές, λογότυπο εκδοτικού οίκου) αποδίδονται με διαφορετική γραμματοσειρά.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για τη μελέτη της χαρακτικής τέχνης. Μπορεί να εξεταστεί η ιδιαιτερότητα των ειδών χαρακτικής ως μεθόδων αποτύπωσης, να συσχετιστεί ο σχεδιασμός ενός εξώφυλλου με κανόνες αισθητικής και επικοινωνίας, μέσα από σχεδιαστικούς πειραματισμούς να διερευνηθούν τα στάδια υλοποίησης μιας ιδέας ώστε να μεταφέρονται οι επιθυμητές πληροφορίες στο τελικό αποτέλεσμα. Μπορεί να εξεταστούν τα επιμέρους στοιχεία της εικόνας να προσδιοριστούν ως προς την τοποθέτηση και την ισορροπία ώστε να γίνει κατανοητός ο ρόλος των αρχών της σύνθεσης στη λειτουργία της εικόνας. Προεκτάσεις μπορούν να δοθούν μέσα από το σχεδιασμό ενός εξώφυλλου με γραμμές, γεωμετρικές και ελεύθερες φόρμες. Στη διδασκαλία της Μουσικής, μπορούν να διερευνηθούν μουσικές μορφές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά διαφορετικών ειδών μουσικής όπως είναι το τάνγκο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5551
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη»)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
Μουσική Music EducationΜουσική > Μουσικές μορφές / είδη Music styles / genresΜουσικές μορφές / είδη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Νικολαΐδης Ν.
επικύρωση αντικειμένου: Σωτηρία Λαζάρου
επιμέλεια περιεχομένου: Ανδρέας Κωστόπουλος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Σωτηρία Λαζάρου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
εκδότης/ες: Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ