Αρχαγγελοι Μιχαηλ και Γαβριηλ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για μια τοιχογραφία του 1527 του ζωγράφου Στρελίτζα-Μπαθά Θεοφάνη που απεικονίζει τους Αρχάγγελους Μιχαήλ και Γαβριήλ. Η τοιχογραφία βρίσκεται στο Καθολικό της Μονής Αγίου Νικολάου Αναπαυσά στα Μετέωρα. H εικόνα μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη της αγιογραφίας του 16ου αιώνα καθώς και για τη γνωριμία με το έργο μεγάλων Ελλήνων ζωγράφων της εποχής. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας και των Θρησκευτικών για τη διδασκαλία της ζωγραφικής και της εκκλησιαστικής τέχνης αντίστοιχα. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην Αισθητική Αγωγή και στην Ιστορία της Τέχνης. Τέλος, δύναται να αξιοποιηθεί στην Ερευνητική Εργασία ή σ’ ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα ή στην Τοπική Ιστορία με θέμα την τέχνη.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Για τη διδασκαλία των ενοτήτων για την τέχνη καθοριστικής σημασίας είναι η αξιοποίηση εποπτικών μέσων. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί υλικό το οποίο ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει προκειμένου να διδάξει την αγιογραφία στο μάθημα των Θρησκευτικών ή στο μάθημα της Ιστορίας. Ο εκπαιδευτικός δείχνει την εικόνα με στόχο οι μαθητές να περιγράψουν την τοιχογραφία. Οι μαθητές καλούνται να σχολιάσουν την ενδυμασία, τη στάση και τα χρώματα τα οποία χρησιμοποίησε ο ζωγράφος. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός μπορεί να παρουσιάσει στους μαθητές διαφάνειες ή εικόνες από το διαδίκτυο που απεικονίζουν τοιχογραφίες προκειμένου οι μαθητές να εντοπίσουν διαφορές ή ομοιότητες. Καλό θα ήταν οι εικόνες να χρονολογούνται από τα χρόνια μετά την Άλωση έως το 1830 ώστε οι μαθητές να αντιληφθούν την εξέλιξη της αγιογραφίας. Τέλος, οι μαθητές δύναται να επισκεφθούν ιστορικές Μονές ή ναούς της περιοχής τους και χωρισμένοι σε ομάδες να περιγράψουν τις τοιχογραφίες που εντοπίζουν. Αυτή η δραστηριότητα θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και στο μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας ή Τοπικής Ιστορίας ή σ’ ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα όπου υπάρχει η δυνατότητα να διατεθούν περισσότερες ώρες για την αναζήτηση πληροφοριών και πραγματοποίησης επισκέψεων σε ναούς.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1968
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη Ecclesiastical ArtΕκκλησιαστική Τέχνη > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Strelitzas-Bathas Theofanis, Στρελίτζας-Μπαθάς Θεοφάνης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ