Στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας ο εκπαιδευτικός δείχνει την εικόνα στους μαθητές και τους ζητά να την περιγράψουν. Με καθοδηγούμενο διάλογο, οι μαθητές συζητούν τι σημαίνει βιομηχανική δραστηριότητα, ποιοι λόγοι οδήγησαν στη δημιουργία των ελαιοτριβείων και των σαπωνοποιείων εκείνη την εποχή, ποιες ήταν οι συνθήκες εργασίες των ανθρώπων που δούλευαν εκεί και πώς η ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας της Λέσβου συνδέεται με την οικονομία της Ελλάδας. Οι μαθητές μπορούν να εργαστούν σε ομάδες και να αναζητήσουν και άλλα επαγγέλματα που αποτελούν κλάδους της βιομηχανίας, όπως το ναυπηγείο, να εντοπίσουν σε ποιες περιοχές αναπτύχθηκαν αυτές οι επιχειρήσεις και πώς συνέβαλε η βιομηχανική δραστηριότητα στην ανάπτυξη της οικονομίας στην Ελλάδα. Επίσης, στο μάθημα της τοπικής ιστορίας ή Ερευνητικής Εργασίας ή στο πλαίσιο ενός πολιτιστικού προγράμματος, που διατίθενται περισσότερες ώρες, μπορούν να κάνουν επιτόπια έρευνα και να πάρουν συνέντευξη από ανθρώπους που δούλευαν σ' αυτές τις επιχειρήσεις, μάρτυρες, παλαιούς εργάτες και εργοδότες.Είναι σημαντικό οι μαθητές να κατανοήσουν τι σημαίνει βιομηχανική κληρονομιά μελετώντας τους χώρους εργασίας και σε συνδυασμό με τη μελέτη άλλων πηγών, π.χ. εγγράφων, δελταρίων της εποχής, φακέλων και αποδείξεων πληρωμών, αριθμό προσωπικού κ.λπ. να αναδείξουν τις συνθήκες και τους τρόπους ζωής, το εργασιακό κλίμα της εποχής και σιγά σιγά να συνθέσουν την ιστορία του ελαιοτριβείου ή του σαπωνοποιείου. Επίσης, μπορεί να γίνει καταγραφή παραδοσιακών επαγγελμάτων και να διαπιστώσουν οι μαθητές πώς κάποια επαγγέλματα εξαφανίστηκαν και αντικαταστάθηκαν από άλλα.