ΓΛΩΣΣΑ: τύπος κειμένου που ασκεί την παρατηρητικότητα των μαθητών και την ικανότητά τους να αφηγούνται. Εξηγούμε στους μαθητές ότι υπάρχει μια άγνωστη για αυτούς ασχολία, η εραλδική, που αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους βοηθητικούς κλάδους μελετών της ιστορίας, στην οποία περιλαμβάνονται επιμέρους: η οικοσημολογία, η γενεαλογία καθώς και άλλες ιστορικές μελέτες των μεσαιωνικών, ιπποτικών και μετέπειτα χρόνων. Τους φέρνουμε λοιπόν στην τάξη εικόνες από οικόσημα και τους ζητούμε σε αντιπαραβολή με το οικόσημο της οικογένειας Βασιλείου να κωδικοποιήσουν την τυπολογία των οικοσήμων (δομικά μέρη όπως ο θυρεός, το πεδίο, τα εκατέρωθεν υποστηρίγματα, η κορυφή, ο μανδύας, τα ρητά κ.α.) ή ακόμα και να σχηματίσουν το δικό τους οικόσημο με τους συμβολισμούς του για την τάξη τους ή την οικογένειά τους. Στη συνέχεια τους ζητούμε να αφηγηθούν τις δικές τους ερμηνείες για τα σύμβολα και τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσουν. ΙΣΤΟΡΙΑ: α) Οι μαθητές συνειδητοποιούν πώς μπορεί να λειτουργήσει ένα οικόσημο ως ιστορική πηγή για τη συνεισφορά της οικογένειας στο ιστορικό γίγνεσθαι. Έτσι μια μικρή λεπτομέρεια π.χ. οι τρείς πεταλούδες μπορεί να διασταυρωθεί με την πληροφορία ότι το Αργυρόκαστρο ήταν μια πόλη με μεγάλη εμπορική κίνηση που διέθετε δύο βυρσοδεψεία και σε παλιότερη εποχή, πριν από το 1913, επιδιδόταν και στην μεταξοσκωληκοτροφία. β)Εφιστούμε την προσοχή στον αριστοκρατικό χαρακτήρα των οικοσήμων (ιδιαίτερη μνεία στα επτάνησα, Libro d' oro) και τους αναφέρουμε ότι στο άρθρο 4 του Συντάγματος της Ελλάδος αναφέρεται ότι «Τίτλοι ευγενείας ή διάκρισης ούτε απονέμονται ούτε αναγνωρίζονται σε Έλληνες πολίτες»