Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη και να βασίζεται στη χρήση φύλλων εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένων από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να την περιγράψουν. Στη συνέχεια, καλούνται να μελετήσουν τις έννοιες "οικόσημο" και "εραλδική τέχνη" αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία: α) ηλεκτρονικά λεξικά και β) σώματα κειμένων τα οποία είναι διαθέσιμα στον ιστότοπο της "Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα". Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να διεξαγάγουν ιστορική έρευνα, είτε σε ηλεκτρονικές είτε σε συμβατικές πηγές, αναφορικά με τα οικόσημα ελληνικών οικογενειών και τους συμβολισμούς αυτών των εμβλημάτων, κατά την περίοδο του Βυζαντίου, καθώς και τις περιόδους της Λατινοκρατίας και της Ενετοκρατίας. Επίσης, καλούνται: α) να αναζητήσουν και να συγκεντρώσουν σχετικό φωτογραφικό υλικό και σχετικές αναφορές σε λογοτεχνικά έργα, β) να δημιουργήσουν πίνακα ειδικού λεξιλογίου, γ) αλλά και να σχεδιάσουν οικόσημα σύμφωνα με δικούς τους προσωπικούς συμβολισμούς. Στο τέλος, οι ομάδες των μαθητών καλούνται να παρουσιάσουν το υλικό της έρευνάς τους σε μια συνθετική διαθεματική εργασία με τίτλο "Τα εραλδικά μνημεία της Ελλάδας".