Ο Αλεξανδρος Κορυζης σε ελαιογραφια του Ν. Οθωναιου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Από το «Ιστορικό Χρονολόγιο 1841-2001» της Εθνικής Τραπέζης της Ελλάδος, Αθήνα 2001,σελ.87. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (1901-1905) και σε πολύ νεαρή ηλικία (18 ετών) διορίστηκε, το 1903, στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, όπου σημείωσε ταχεία άνοδο στην ιεραρχία. Το 1915 συνέβαλε στην οργάνωση κλάδου αγροτικής πίστης στην Εθνική Τράπεζα, από την απόσπαση του οποίου προήλθε αργότερα η "Αγροτική"(1929). Το 1936 ανέλαβε διοικητής της ΕΤΕ. Με το θάνατο του Μεταξά, τον Ιανουάριο του 1941 και διαρκούντος του πολέμου του ανετέθη η πρωθυπουργία της Ελλάδας. Κατά τη διάρκεια της σύντομης θητείας του αντιμετώπισε με επιτυχία την εαρινή επίθεση των Ιταλών και είπε το δεύτερο ΟΧΙ, αυτή τη φορά στους Γερμανούς (6 Απριλίου 1941), όταν ο πρεσβευτής του Τρίτου Ράιχ στην Ελλάδα του επέδωσε τελεσίγραφο. Στις 18 Απριλίου, δώδεκα ημέρες μετά την έναρξη της γερμανικής εισβολής, ο Κορυζής αυτοκτόνησε με δύο σφαίρες στην καρδιακή χώρα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: α)Οι μαθητές παρατηρούν την προσωπογραφία του Αλεξάνδρου Κορυζή και την περιγράφουν. Τους εφιστούμε την προσοχή στην προτίμηση του καλλιτέχνη, αλλά και γενικότερα των καλλιτεχνών (ζωγράφων και αργότερα φωτογράφων), να αποδίδεται η εικόνα ηγετικών προσωπικοτήτων με την οπτική γωνία των «τριών τετάρτων» ή του «προφίλ» και όχι τόσο κατά μέτωπο (ανφάς). Για να το διαπιστώσουν οι ίδιοι οι μαθητές, τους ζητούμε να «ξεφυλλίσουν» το pdf του Χρονολογίου της ΕΤΕ. Η τράπεζα φρόντισε να φιλοτεχνούνται από μεγάλους καλλιτέχνες οι προσωπογραφίες των διοικητών της μετά την αποχώρησή τους από αυτήν, οι περισσότερες από τις οποίες έχουν την απεικόνιση των «τριών τετάρτων». Έτσι, μέσα από την ιστορία της ΕΤΕ μπορούν οι μαθητές να ακολουθήσουν ιστορικά και τους μεγάλους καλλιτέχνες, όπως τον Ν. Λύτρα, που φιλοτέχνησε τον Γ. Σταύρου, πρώτο διοικητή της τράπεζας, τον Γ. Ιακωβίδη, τον Κ. Παρθένη, τον Ν. Οθωναίο, τον Ι. Μόραλη κ.α. β) Μπορεί να διοργανωθεί σε συνεννόηση με την Τράπεζα και εκπαιδευτική επίσκεψη στην αίθουσα του Διοικητικού Συμβουλίου στο Κεντρικό Κτήριο της ΕΤΕ, η οποία κοσμείται με τα έργα αυτά. ΙΣΤΟΡΙΑ: Η προσωπογραφία γίνεται αφορμή συζήτησης σχετικά με την προσωπικότητα του Αλ. Κορυζή, την εσωτερική και την εξωτερική του πολιτική στις θέσεις που ανέλαβε αλλά και το τέλος του στη συγκεκριμένη ιστορική συγκυρία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7088
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΒΙΖΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ