Η φωτογραφία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Λογοτεχνίας σε διερευνητικές δραστηριότητες, βασισμένες στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο, σχετικές γενικότερα με την Επτανησιακή Σχολή και ειδικότερα με τον τελευταίο της εκπρόσωπο Λορέντζο Μαβίλη. Η ανάγνωση, περιγραφή και ερμηνεία της φωτογραφίας από τους μαθητές σε συνδυασμό με επιπλέον πληροφορίες και άλλες πηγές συντελούν στην ιστορική και ερμηνευτική προσέγγιση του έργου του Λορέντζου Μαβίλη. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές διερευνούν ερωτήματα που σχετίζονται με α)τις στάσεις και τις αξίες που προβάλλονται στο έργο του ποιητή, β) το ιστορικό και κοινωνικό περικείμενο (Κρητική Επανάσταση, Πόλεμος του 1897, Α΄ Βαλκανικός πόλεμος, Γλωσσικό ζήτημα), καθώς επίσης και το ιδεολογικό πλαίσιο μέσα στο οποίο δημιουργήθηκε το έργο αυτό (ιδεολογία της εθνικής ολοκλήρωσης, εθνική επαναστατική δράση). Μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί στην Ιστορία για την μελέτη πολιτικών και ιδεολογικών ρευμάτων του 19ου αιώνα. Συγκεκριμένα οι μαθητές μπορούν να επεξεργαστούν τη φωτογραφία ως ιστορική πηγή ακολουθώντας τα συγκεκριμένα στάδια της ανάγνωσης, περιγραφής, ερμηνείας, σύνδεσης με προηγούμενες γνώσεις και εντοπισμού άλλων πηγών, προκειμένου να διερευνήσουν την ιδεολογία και τη γενικότερη πολιτική αντίληψη των Γαριβαλδινών εθελοντών, την απήχηση που είχε σε διεθνές επίπεδο, τα αίτια και τις συνέπειες της απήχησης αυτής.