Ακροκορινθος 1833 -Πηγασος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στη γκραβούρα αυτή του περιηγητή Christopher Wordsworth απεικονίζεται ο Κορινθιακός κόλπος από τον Ακροκόρινθο. Σε πρώτο πλάνο φαίνεται ένας μιναρές και μια οθωμανική αρχιτεκτονική κατασκευή, πιθανότατα κρήνη. Στο βάθος οι αρχαϊκοί μονολιθικοί δωρικοί κίονες του ναού του Απόλλωνα (σήμα κατατεθέν της Αρχαίας Κορίνθου). Ταξιδεύοντας νοτίως του Ισθμού της Κορίνθου ο ταξιδιώτης εντυπωσιάζεται από τον απότομο βράχο στο δεξί του χέρι ύψους 575 μέτρων! Στο χώρο αυτό με τα εντυπωσιακά τείχη βρίσκονται τα ερείπια του Ναού της Αφροδίτης (με τις 1000! ιερές δούλες), ένα Τζαμί του 16ου αιώνα, ένας Μιναρές, μία Δεξαμενή των Βυζαντινών χρόνων, η οποία πιθανόν είναι η Βυζαντινή Μητρόπολη που ισοπέδωσαν οι Ενετοί και τη μετέβαλαν σε δεξαμενή, ο Πύργος του Βιλεαρδουίνου και η υπόγεια Άνω Πειρήνη Κρήνη (η «Δραγονέρα») . Στον Ακροκόρινθο δαμάστηκε από τον Βελλεροφόντη ο Πήγασος, το φτερωτό άλογο, το παγκόσμιο σύμβολο". Η ίδια η λέξη "Πήγασος" σχετίζεται με την "πηγή" του νερού και της ζωής.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στόχος είναι να κινητοποιήσουμε τη φαντασία και την παρατηρητικότητα των μαθητών. Α)Μπορούμε να οργανώσουμε εκδρομή με το σχολείο στον Ακροκόρινθο. Πριν την εκδρομή αναθέτουμε σε διαφορετικές ομάδες μαθητών την ξενάγηση που θα εστιάσει στις χρονικές περιόδους της ακμής του Ακροκορίνθου από τα αρχαία χρόνια μέχρι το 1821. Έτσι, κάθε φορά που θα περνούν με τους γονείς τους με κατεύθυνση προς Τρίπολη-Καλαμάτα-Σπάρτη θα έχουν επίγνωση του τί βλέπουν και θα ενημερώνουν αυτοί τους συνταξιδιώτες τους, Β) Γνωρίζοντας ότι ο Ακροκόρινθος έχει ιστορία 3000! ετών και εντοπίζοντας στο βράχο την ύπαρξη νερού οι μαθητές θα αναρωτηθούν σε μια συζήτηση "γιατί;" (γιατί άκμασε και γιατί εγκαταλείφθηκε), Γ) Αναθέτουμε σε τρεις ομάδες μαθητών να αναζητήσουν και να παρουσιάσουν στην τάξη τους μύθους που συνδέονται με την ύπαρξη νερού σε ακροπόλεις (Ακροκόρινθος, Ακρόπολη Αθηνών-κρήνη Κλεψύδρα και Μυκηνών-κρήνη Περσεία), Δ) Ζητούμε από τους μαθητές να ανακαλύψουν στο διαδίκτυο πόσο σημαντικές ήταν οι οθωμανικές κρήνες (Sebil και Ces,me "Τσεσμέ").


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2863
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Οικισμοί SettlementsΟικισμοί
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΒΙΖΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ