Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας. Ο εκπαιδευτικός δείχνει στους μαθητές την εικόνα και ζητά να την περιγράψουν. Μέσα από έναν καθοδηγούμενο διάλογο, οι μαθητές συζητούν για την ανάπτυξη της βιομηχανίας, για την οικονομική κατάσταση της Καλύμνου και γενικότερα της Ελλάδας. Είναι σημαντικό να αντιληφθούν οι μαθητές ποιο ρόλο διαδραμάτισαν και συνεχίζουν να διαδραματίζουν τα ναυπηγεία τότε και σήμερα. Επίσης, ο εκπαιδευτικός μπορεί να τους ζητήσει να εργαστούν ομαδικά και να αναζητήσουν φωτογραφικό υλικό και γραπτές πηγές για να ερευνήσουν αν υπήρχαν και άλλα ναυπηγεία σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, να τα εντάξουν χρονικά και να αναλύσουν τους λόγους που οδήγησαν στην ανάπτυξη αυτών των επιχειρήσεων. Ακόμη, με αφορμή την εικόνα στο μάθημα της Ερευνητικής εργασίας ή στην Τοπική Ιστορία ή σ' ένα Πολιτιστικό πρόγραμμα, που διατίθενται περισσότερες ώρες, με θέμα "Τα παραδοσιακά επαγγέλματα: τότε και σήμερα", θα ήταν ενδιαφέρον οι μαθητές να κάνουν επιτόπια έρευνα και να πάρουν συνέντευξη από τα άτομα που δουλεύουν στο ναυπηγείο. Με τον τρόπο αυτό θα γίνουν μικροί ερευνητές και θα αναπτύξουν την ιστορική τους σκέψη.