Κατά τη διδασκαλία ενοτήτων με θέμα τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Εθνικό Διχασμό, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το παρόν άρθρο, ώστε οι μαθητές να αντλήσουν πληροφορίες για τις συνέπειες που είχαν τα πολιτικά και ιδεολογικά ζητήματα της εποχής στην κοινωνική και καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Στο άρθρο παρουσιάζονται ως παραδείγματα λόγιοι και διανοούμενοι, οι οποίοι κατά την άποψη του συγγραφέα συμπεριφέρονται «άπρεπα, πρόστυχα, ταπεινά». Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και ο εκπαιδευτικός μοιράζει φύλλο εργασίας, στο οποίο περιλαμβάνεται το άρθρο και ερωτήσεις για επεξεργασία του. Π.χ. Ποια παραδείγματα συμπεριφοράς φιλοβενιζελικών παρουσιάζονται στο κείμενο; Ποια παραδείγματα συμπεριφοράς φιλοβασιλικών καταγράφει ο αρθρογράφος; Με ποιες φράσεις ο συγγραφέας χαρακτηρίζει τις συμπεριφορές αυτές; Ποια από αυτές τις φράσεις είναι κατά τη γνώμη σας η πιο χαρακτηριστική; Πώς θα χαρακτηρίζατε τον τίτλο του άρθρου; Αν σας ζητούσαν να δώσετε εσείς έναν τίτλο στο άρθρο, ποιον τίτλο θα δίνατε; Ποια συμπεράσματα εξάγετε για τις σχέσεις των ανθρώπων της εποχής εκείνης; Ο εκπρόσωπος μιας ομάδας παρουσιάζει τις απαντήσεις και ακολουθεί συζήτηση, στην οποία γίνεται ανακεφαλαίωση των εργασιών των ομάδων και η οποία μπορεί να επεκταθεί και σε αναφορές και συγκρίσεις με τη σύγχρονη πολιτική ζωή της χώρας και την επίδρασή της στην κοινωνική ζωή.