Το κείμενο προσφέρεται να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής και της Ιστορίας. Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν στις ερωτήσεις, οι οποίες σχετίζονται με το κείμενο, όπως 1) Ποια είναι τα φυσικά απαράγραπτα δικαιὠματα; 2) Να ορίσετε την έννοια της ελευθερίας 3) Ποιος είναι ο ρόλος του νόμου; 4) Ποια είναι τα αποτελέσματα της κατοχύρωσης των ανθρώπινων δικαιωμάτων; 5) Ποιο ρόλο διαδραματίζουν οι πολίτες στην εξασφάλιση των δικαιωμάτων; 6) Τι είναι η διάκριση των εξουσιών;. Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας το κείμενο μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση, για να σχολιάσουν οι μαθητές τα δικαιώματα που εξασφαλίζει η δημοκρατική Πολιτεία και πώς αυτά θεμελιώνουν τη δημοκρατία. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως υλικό συζήτησης για τα δικαιώματα που κατοχυρώνουν το δημοκρατικό πολίτευμα, αλλά και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτό. Στο μάθημα της Ιστορίας οι μαθητές, στα πλαίσια μιας ομαδοσυνεργατικής εργασίας, μπορούν να μελετήσουν και να παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους την ιστορική εξέλιξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Η ιστοσελίδα της Διεθνούς Αμνηστίας μπορεί να αποβεί χρήσιμη, για να αντλήσουν οι μαθητές πληροφορίες για τα ανθρώπινα δικαιώματα.