Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Λύκειο οι μαθητές μπορούν να εργαστούν σε ομάδες και να μελετήσουν τα δώδεκα ποιήματα του Κωστή Παλαμά που είναι δημοσιευμένα στη "Νέα Ζωή". Έτσι, θα έρθουν σ' επαφή με το έργο του, θα μελετήσουν τη θεματολογία του, τη στιχουργική, το μέτρο κ.λπ. Επίσης, ο εκπαιδευτικός μπορεί να δώσει στους μαθητές άλλα ποιήματα που ανήκουν σε διαφορετικά ρεύματα ώστε να κατανοήσουν τις αλλαγές από την παραδοσιακή στη μοντέρνα ποίηση μέσα στο χρόνο. Η κάθε ομάδα θα μελετήσει από ένα λογοτεχνικό ρεύμα (ρομαντισμός, παρνασσισμός, συμβολισμός, υπερρεαλισμός, μοντερνισμός).Ο εκπαιδευτικός δίνει στους μαθητές τα συγκεκριμένα ποιήματα καθώς και κάποια άλλα που θα έχει επιλέξει και τους καλεί να εντοπίσουν μόνοι τους τα χαρακτηριστικά στοιχεία που έχει κάθε ποίημα (θέμα, γλώσσα, ύφος, ομοιοκαταληξία κτλ.). Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός θα συζητήσει με τους μαθητές τα πορίσματα της μελέτης τους ώστε να τους καθοδηγήσει σωστά και να ξεκαθαρίσει τυχόν ασάφειες. Στο τέλος, οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν έναν εννοιολογικό χάρτη που θα παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά στοιχεία κάθε ρεύματος ή ένα έντυπο ή ψηφιακό λεύκωμα με προσωπογραφίες ποιητών όπου δίπλα από κάθε εικόνα θα υπάρχει ένα αντιπροσωπευτικό ποίημά τους. Η δομή του λευκώματος θα αρχίζει με ποιητές που ανήκουν στον ρομαντισμό, μετά στον παρνασσισμό κτλ.. Θα ακολουθεί δηλαδή τη χρονολογική σειρά με την οποία αναπτύχθηκαν τα λογοτεχνικά ρεύματα.