Το ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί ως πρωτογενής ιστορική πηγή για την μελέτη του πολιτικού κλίματος της εποχής και της απήχησης της προσωπικότητας του Ε. Βενιζέλου. Οι μαθητές μπορούν ομαδοσυνεργατικά να ερμηνεύσουν την πηγή θέτοντας ερωτήματα και αναζητώντας απαντήσεις σχετικά με τους κανόνες του χρόνου και του στόχου συγγραφής, αλλά και της μεροληψίας του συγγραφέα, με στόχο την διαμόρφωση πολυπρισματικής άποψης για τη συγκεκριμένη συγκρουσιακή ιστορική περίοδο. Μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας για τη διερεύνηση των ποικίλων σημειωτικών πόρων ενός γραπτού κειμένου. Οι μαθητές, για παράδειγμα, μπορούν να εξετάσουν τη θέση του κειμένου στο έντυπο, την επιλογή γραμματοσειράς, το μέγεθος της γραμματοσειράς, την χρήση κεφαλαίων γραμμάτων και να εξάγουν συμπεράσματα για τη συμβολή των παραπάνω στη δημιουργία ιδεολογικών μηνυμάτων.