Στο μάθημα της Ιστορίας το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως παράθεμα, καθώς αποτελεί πρωτογενή ιστορική πηγή. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο είτε της άμεσης διδασκαλίας, είτε της συνεργατικής μάθησης. Στην πρώτη περίπτωση ο διδάσκων μπορεί να το μοιράσει στους μαθητές, να το διαβάσει στην τάξη και να ζητήσει από τους μαθητές να περιγράψουν την κατάσταση στην Αθήνα, όπως φαντάζονταν ότι μπορεί να ήταν τον 19ο αι., με βάση το άρθρο. Στη δεύτερη περιπτωση ο διδάσκων μπορεί να διαιρέσει τους μαθητές σε ομάδες και να τους παράσχει επιπλέον υλικό (σχολικό βιβλίο, κάποια γελοιογραφία της εποχής, κ.λπ.) και να αναθέσει σε κάθε ομάδα μια εργασία παρόμοια με αυτήν που περιγράφηκε παραπάνω. Βασικός στόχος είναι να διεισδύσουν οι μαθητές στο κλίμα της εποχής και να αξιολογήσουν την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της περιόδου. Ανάλογη χρήση μπορεί να έχει το κείμενο στα μαθήματα της Κοινωνικής & Πολιτικής Αγωγής και της Νεοελληνικής Γλώσσας, με τη διαφορά ότι η εστίαση εδώ μετατοπίζεται στην ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από τα θέματα του πολιτισμού, της προστασίας του πολίτη, της δημόσιας υγείας και ασφάλειας, καθώς και της στάσης των ανθρώπων και της πολιτείας απέναντι στα ζώα. Σε κάθε περίπτωση, προτείνεται η σύγκριση με τη σύγχρονη εποχή.