Το κείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας ως παράθεμα συμπληρωματικό για τη διδασκαλία του πολέμου του '97, αλλά και της ευρύτερης χρονικής περιόδου από την έξωση του Όθωνα ως την ημερομηνία δημοσίευσης του άρθρου. Ενδείκνυται για διδασκαλία με συνεργατική μάθηση, καθώς, αφενός μεν καλύπτει ποικιλία θεμάτων (πόλεμος, μεγαλοϊδεατισμός, συνέπειες, ξένη επέμβαση, κριτική της ελληνικής νοοτροπίας και της "ψευτοπαλικαριάς"), αφετέρου δε προσεγγίζει τα θέματα με τρόπο έμμεσο και υπαινικτικό. Δεν αναφέρεται, λόγου χάρη, πουθενά ευθέως ο πόλεμος του '97. Έτσι, ο διδάσκων μπορεί να διαιρέσει τους μαθητές σε ομάδες και να αναθέσει ένα έργο κατανόησης και σύνθεσης στους μαθητές κάθε ομάδας, με βάση τους προαναφερθέντες θεματικούς άξονες. Μπορούν οι μαθητές να κληθούν να επεξεργαστούν από κοινού το κείμενο και να το συζητήσουν όλοι μαζί, ή να ανατεθεί ένας θεματικός άξονας στον καθένα ξεχωριστά. Ενδείκνυται η παροχή επιπρόσθετου υλικού (αφήγηση σχολ. βιβλίου, φωτογραφίες, χάρτες, απομνημονεύματα - ο Θ. Πάγκαλος, λ.χ. περιγράφει την οικτρή κατάσταση στην οποία βρισκόταν ο ελληνικός στρατός). Οι μαθητές, αφού μελετήσουν το κείμενο, μπορούν να συνθέσουν μια σύντομη εργασία, στην οποία θα εκθέσουν εν συντομία τα γεγονότα, θα διατυπώσουν απόψεις και κριτική για τα αίτια του πολέμου και την έκβασή του, ή θα σχολιάσουν και την άποψη του ίδιου του συγγραφέα του άρθρου.