Η φωτογραφία προσφέρεται για διερευνητικές και συνεργατικές δραστηριότητες, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να φέρει σε επαφή τους μαθητές με την εραλδική ως κλάδο της Ιστορίας. Ξεκινώντας από την περιγραφή της φωτογραφίας, οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν τη σημασία της λέξης "εραλδική" και τη συνεισφορά της ως επιστήμης, να αναφερθούν στην ανάγκη δημιουργίας συμβόλων στον Μεσαίωνα, να διακρίνουν τους όρους "οικόσημο", "θυρεός" και "έμβλημα", να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά και τις αρχές σχεδίασής τους. Ενδιαφέρον θα ήταν να συλλέξουν φωτογραφίες με διαφορετικές κατηγορίες οικοσήμων, να ομαδοποιήσουν τις αναπαραστάσεις και τα εξαρτήματά τους και να σχολιάσουν τον συμβολισμό τους. Επιπρόσθετα, προτείνεται η αναζήτηση κειμένων και ψηφιακών πηγών με θέμα τις συνθήκες ίδρυσης της Καθολικής Αρχιεπισκοπής Νάξου και γενικότερα της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα, αλλά και τη συμβολή των Ελλήνων καθολικών στην ανάπτυξη του νεοελληνικού κράτους. Επίσης, προτείνεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο έρευνας οι μαθητές να συγκεντρώσουν πληροφορίες για την ελληνική σημαία και τις σημαίες άλλων χωρών, να επιλέξουν αντίστοιχες φωτογραφίες, να επισημάνουν τα κριτήρια επιλογής τους ως εθνικού συμβόλου, να προσδιορίσουν τον συμβολισμό τους και να δημιουργήσουν συμβατικούς ή ψηφιακούς πόρους με τη σύνθεση του υλικού.