Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το μαθησιακό αντικείμενο ως αφόρμηση για τη συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Για παράδειγμα μπορεί να αναθέσει στους μαθητές: α) να μελετήσουν και να παρουσιάσουν το διήγημα της Σεφεριάδη "Ο ραβδοσκόπος" το οποίο δημοσιεύτηκε στο τεύχος 9 του περιοδικού "Η Λέξη", στην ιστοσελίδα του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), β) να βρουν κριτικές για τα μυθιστορήματα της Σεφερειάδη και να εξετάσουν αν αυτές πληρούν τις προϋποθέσεις που χαρακτηρίζουν μία ολοκληρωμένη κριτική, γ) να βρουν συνεντεύξεις της Σεφερειάδη και να τις συγκρίνουν με συνεντεύξεις άλλων σύγχρονων Ελληνίδων συγγραφέων μέσα από το περιοδικό "Διαβάζω", δ) να αναζητήσουν πληροφορίες για το βραβείο Ιπεκτσί εμβαθύνοντας στη συμβολή της λογοτεχνίας στην οικοδόμηση ειρήνης και φιλίας.