Η φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει αφορμή για μια σωκρατική - μαιευτική προσέγγιση με σκοπό, με τη χρήση κατάλληλων ερωτήσεων, προσαρμοσμένων σε κάθε τάξη, να διερευνήσουν οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου, στα μαθήματα της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας, την εικόνα ενός ποιητή των αρχών του 20ού αιώνα. Στη λυκειακή βαθμίδα εκπαίδευσης μπορεί να αξιοποιηθεί, επιπλέον, ώστε να εμβαθύνουν οι μαθητές στην προσωπικότητα και το έργο του Μ. Άβλιχου και αν αυτά αντανακλώνται στη φωτογραφία του. Το ανελέητα σατιρικό περιεχόμενο της ποίησής του πρέπει, ίσως, να τύχει ιδιαίτερου χειρισμού από το διδάσκοντα και να συνδεθεί με την αναρχική ιδεολογία του ποιητή και τη σκέψη του Μπακούνιν, γεγονός που, ενδεχόμενα, να περιορίσει τη διδασκαλία στις λυκειακές τάξεις. Από λογοτεχνική άποψη, πάντως, η φωτογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για να αναδειχθεί το έργο του ποιητή σε σχέση με την ύστερη Επτανησιακή Σχολή όπου ανήκει, αλλά και ως παράδειγμα σατιρικής ποίησης. Η εικόνα αποτελεί, τέλος, παράδειγμα, για τη μορφή, το πλαίσιο και το είδος των φωτογραφιών των αρχών του 20ού αιώνα.