Κανελλος Στεφανος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα αποτελεί προσωπογραφία του λόγιου και αγωνιστή Στέφανου Κανέλλου (1792-1823). Προέρχεται από την ψηφιακή συλλογή "Νεοελληνική Εικονιστική Προσωπογραφία" του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης. Πρόκειται για ξυλογραφία που απεικονίζει τον Κανέλλο με επίσημη ενδυμασία, όπου κυριαρχούν τα ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά. Σπούδασε φυσικές επιστήμες, ιατρική και φιλοσοφία, υπήρξε συγγραφέας πολλών επιστημονικών και φιλολογικών εργασιών και διετέλεσε συνεργάτης του φιλολογικού περιοδικού "Ερμής ο Λόγιος". Στο Παρίσι γνωρίστηκε με τον Αδαμάντιο Κοραή, ενώ δίδαξε, κατόπιν πρόσκλησης, στο Βουκουρέστι, στο εκεί Λύκειο. Μέλος της Φιλικής Εταιρείας, πήρε μέρος στην επανάσταση στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες και μετά τη συντριβή του Υψηλάντη κατέφυγε στη Γαλλία και τη Γερμανία, όπου συνέχισε την πατριωτική δράση του. Ασχολήθηκε με την άσκηση της ιατρικής και τη διδασκαλία, ενώ συμμετείχε και στην Ελληνική Επανάσταση σε οργανωτικό, πολιτικό και στρατιωτικό επίπεδο. Έγραψε θούριους που έγιναν δημοφιλή εμβατήρια και συνεργάστηκε στη σύνταξη νομοθετημάτων. Σε επιστολές του προς τον γερμανό φιλέλληνα Carl Iken εμπεριέχεται και αναφορά στο «κρυφό σχολειό».

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει εποπτικό υλικό για να παρατηρήσουν και να περιγράψουν οι μαθητές την ενδυμασία του Κανέλλου σε συνδυασμό με τις ενδυμασίες άλλων λογίων της προεπαναστατικής εποχής. Προτείνεται να αξιοποιηθεί, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να οργανώσει μία έρευνα για να προσεγγίσουν οι μαθητές την ύπαρξη του "κρυφού σχολειού", να αναζητήσουν τις μαρτυρίες για την κρυφή διδασκαλία, να εντοπίσουν τις αντιτιθέμενες απόψεις των ιστορικών, να επισημάνουν τις λαογραφικές αναφορές, να διακρίνουν τα επιχειρήματα των δύο πλευρών, να αναφερθούν στην εκπαίδευση κατά την οθωμανική περίοδο και να δημιουργήσουν συμβατικούς ή ψηφιακούς πόρους με τα αποτελέσματα της έρευνάς τους. Επίσης, οι μαθητές μπορούν να συγκεντρώσουν βιογραφικά και εργογραφικά στοιχεία για τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Νεοελληνικού Διαφωτισμού, να μελετήσουν έργα του Κοραή και του Ρήγα και να αναφερθούν στη συμβολή της παιδείας στην Ελληνική Επανάσταση.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6340
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές Literary periods - Generations / SchoolsΓραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Διαφωτισμός Age of EnlightenmentΔιαφωτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ