Το κείμενο προσφέρεται ως αφόρμηση, για τη μελέτη του Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας (σκοπός, στόχοι, αξία του μαθήματος, διδακτική μεθοδολογία για αποτελεσματικότερη διδασκαλία). Οι μαθητές, από κοινού με τον εκπαιδευτικό, μπορούν, ανατρέχοντας στις σελίδες του βιβλίου: 1. Να δουν τους σκοπούς της διδασκαλίας, όπως περιγράφονται στο μαθησιακό αντικείμενο (σελ. 5). 2. Να δουν από το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) τους σκοπούς της διδασκαλίας σήμερα. 3. Να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ σκοποθεσίας (σκοπών) και στοχοθεσίας (στόχων). 4. Να αναφερθούν στην κατηγοριοποίηση της διδακτέας ύλης συγκριτικά με τα σύγχρονα προγράμματα σπουδών (σελ. 6-7). 5. Να συζητήσουν τη σπουδαιότητα της διδασκαλίας του γλωσσικού μαθήματος (σελ. 5-6). 6. Να εξετάσουν γιατί σε ένα πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνονται θέματα όπως σκοποί, στόχοι, μεθοδολογία και σε τι εξυπηρετούν. 7. Να μελετήσουν τις οδηγίες που δίνονται στον δάσκαλο για μια πιο αποτελεσματική διδασκαλία και να τις συγκρίνουν με τις σύγχρονες αντιλήψεις της παιδαγωγικής και διδακτικής επιστήμης (σελ. 15-16). 8. Διατρέχοντας την ύλη για τη διδασκαλία των λεκτικών ασκήσεων, που προτείνει ο συγγραφέας, να διαβάσουν τα ονόματα των ποιητών και να αναγνωρίσουν ποιητές που περιέχονται στα δικά τους διδακτικά εγχειρίδια (σελ. 17-71). 9. Να απολαύσουν τα γλωσσικά παίγνια σχετικά με τους τόνους και τα πνεύματα (σελ. 103-104). 10. Να διασκεδάσουν με τα αστεία και τα ανέκδοτα (σελ. 105-107).