Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο, οι μαθητές επιδιώκεται: 1. Να εντοπίσουν τις ενέργειες στις οποίες προέβη ο Μανουήλ Κομνηνός, προκειμένου να προστατεύσει τα εδάφη της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας από τη διέλευση των Σταυροφόρων κατά την Β΄ Σταυροφορία, όπως αυτές οι ενέργειες παρουσιάζονται μέσα από το μαθησιακό αντικείμενο. 2. Να πληροφορηθούν για τις διπλωματικές προσπάθειες του βυζαντινού αυτοκράτορα (νυμφεύεται τη γυναικαδελφή του βασιλιά της Γερμανίας Κορράδου), με σκοπό να εκτονώσει τη δυτική εχθρότητα μετά την αποτυχία της Β΄ Σταυροφορίας. 3. Να εξετάσουν πώς ο αυτοκράτορας αντιμετώπισε τη διαμάχη μεταξύ Βυζαντινών και Νορμανδών. 4. Να εξηγήσουν το νόημα της φράσης «Αν η Μάχη στο Ματζικέρτ ήταν η αρχή του τέλους της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, η Μάχη στο Μυριοκέφαλο ήταν το ίδιο της το τέλος», καθώς και τον ρόλο που διαδραμάτισε ο Μανουήλ Κομνηνός στη μάχη στο Μυριοκέφαλο (1176 μ.Χ.) ενάντια στους Σελτζούκους Τούρκους. 5. Να ακούσουν την απαγγελία του ποιήματος του Κ. Π. Καβάφη «Μανουήλ Kομνηνός» από την επίσημη σελίδα του αρχείου Καβάφη, να αναλύσουν το περιεχόμενό του και να εντοπίσουν το μήνυμα που θέλει να μεταφέρει ο ποιητής. Παράλληλα, μπορούν να συσχετίσουν το ποίημα με το έργο του Νικήτα Χωνιάτου «Ιστορία - Θάνατος του Μανουήλ Κομνηνού (1143-1180)». 6. Τέλος, να αναφερθούν στη μεγάλη οικογένεια (αυτοκρατορική δυναστεία) των Κομνηνών, που έδωσε στο Βυζάντιο πολλούς αξιόλογους στρατηγούς και πολιτικούς (καταγωγή, γενεαλογία, αναρρηθέντες αυτοκράτορες από αυτή τη δυναστεία, σύντομη αναφορά στη δράση τους).