Παναγιωτη Φερμπου, Ποταμοι και θαλασσα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ποίημα του Παναγιώτη Φέρμπου, φιλολόγου και λογοτέχνη, που υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Φιλολογικού Συλλόγου "Παρνασσός". Το ποίημα ανήκει στην παραδοσιακή τεχνοτροπία, χρησιμοποιεί την καθαρεύουσα γλώσσα και αναπτύσσεται σε τέσσερις τετράστιχες στροφές, με ομοιοκαταληξία πλεκτή. Ο ποιητής μέσω της προσωποποίησης εκφράζει την πικρία των ποταμών για τη φυσική πορεία τους να εκβάλλουν στη θάλασσα. Οι ποταμοί διαμαρτύρονται για την αλλοίωσή τους, ενώ η θάλασσα απαντά ότι ήταν δική τους απόφαση να προσχωρήσουν σε αυτήν. Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Ημερολόγιον Σκόκου" και προέρχεται από την ψηφιακή συλλογή "Κοσμόπολις" της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Για τη διδακτική αξιοποίηση προτείνεται στον εκπαιδευτικό να οργανώσει δραστηριότητες σύγκρισης ομόθεμων ποιημάτων άλλων συγγραφέων, προκειμένου οι μαθητές να συγκρίνουν τα θεματικά μοτίβα και τη συναισθηματική ατμόσφαιρα. Ενδιαφέρον θα ήταν ακόμη να οπτικοποιήσουν τα ποιήματα με φωτογραφίες ή πίνακες ζωγραφικής, δημιουργώντας μία σύνθεση με λεζάντες από φράσεις των ποιημάτων. Παράλληλα, μπορεί να ζητηθεί να επισημάνουν και να σχολιάσουν τον συμβολισμό τόσο της διαμαρτυρίας των ποταμών όσο και της στάσης της θάλασσας, προκειμένου να αναδειχθούν οι ανθρώπινες συμπεριφορές στις οποίες παραπέμπουν, όπως η αλλοτρίωση και η μαζοποίηση. Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της διαθεματικής προέκτασης του ποιήματος και της περιβαλλοντικής αγωγής, μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να αναζητήσουν σημερινές εικόνες ποταμών και θαλασσών, να εντοπίσουν τα σημάδια της ρύπανσης, να προσδιορίσουν τις συνέπειες της ρύπανσης από τις ανθρώπινες δραστηριότητες, να ενημερωθούν από φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης σχετικά με έργα προστασίας του ποταμού ή της θάλασσας της περιοχής τους και να οργανώσουν στο σχολείο μία ημερίδα ευαισθητοποίησης με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, γονέων και τοπικών φορέων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4153
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Φύση και περιβάλλον Nature and environmentΦύση και περιβάλλον
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Παναγιώτης Ι. Φέρμπος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ