Το ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, σε διερευνητική δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές επισημαίνουν τους ποιητές στους οποίους αναφέρεται ο Αλέξανδρος Σούτσος και τα χαρακτηριστικά που τους αποδίδει και συζητούν τη γνώμη που έχει για αυτούς και ιδιαίτερα για τον Κάλβο και τον Σολωμό.
Ο εκπαιδευτικός επίσης μπορεί να αξιοποιήσει το ποίημα σε δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές μέσα από τη σύγκρισή του με άλλα κείμενα Ελλήνων ρομαντικών οδηγείται επαγωγικά στη διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας σχετικά με τον ρομαντισμό στη νεοελληνική λογοτεχνία. Επιπλέον μπορεί να το χρησιμοποιήσει ως αφόρμηση σε μαθητοκεντρική δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές διερευνούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των Φαναριωτών και της Ρομαντικής Σχολής των Αθηνών συγκριτικά με την Επτανησιακή Σχολή.
Στο ίδιο μάθημα το ποίημα μπορεί να ενταχθεί σε δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές αναζητούν τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής ποίησης.
Λαμβάνοντας υπόψη το χρόνο, το πλαίσιο και το σκοπό για τον οποίο γράφτηκε το ποίημα, ο εκπαιδευτικός μπορεί να το αξιοποιήσει διδακτικά και στο μάθημα της Ιστορίας προκειμένου οι μαθητές να συσχετίσουν το περιεχόμενό του με το γενικότερο πολιτικό πλαίσιο της εποχής του Όθωνα.