Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες για τη μελέτη τού κειμενικού τύπου της επιστολής στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας. Ειδικότερα, θα μελετηθούν θέματα που αφορούν τα δομικά χαρακτηριστικά του κειμένου (προσφώνηση, αποφώνηση), το ύφος της επιστολής (οικείο, επίσημο, αυστηρό κ.ά.), καθώς και την προθετικότητα του συντάκτη. Αντίστοιχα, με αφορμή το περιεχόμενό της η επιστολή μπορεί να αξιοποιηθεί για να γίνει κατανοητό από τους μαθητές το γεγονός ότι κείμενα του παρελθόντος που αναφέρονται σε ζητήματα της επικαιρότητας μπορούν να προσληφθούν από τον σύγχρονο αναγνώστη μόνο εφόσον γίνει κατανοητό το κοινωνικό, πολιτικό και πολιτισμικό περικείμενο της εποχής της δημιουργίας τους. Τέλος, το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε ευρύτερες διαθεματικές δραστηριότητες, κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, για τη μελέτη των ‘Ευαγγελικών’ ή / και των ‘Ορεστειακών’ και την ανάδειξη των πτυχών του γλωσσικού ζητήματος.