Το κείμενο είναι χαρακτηριστικό μιας συγκεκριμένης εποχής αλλά και νοοτροπίας. Οι μαθητές μπορούν να κάνουν τις παρατηρήσεις τους τόσο για την εποχή όσο και για τη νοοτροπία. Ο διδάσκων καλό θα ήταν να δώσει αποσπάσματα του κειμένου σε διαφορετικές ομάδες, έτσι ώστε να μην καταστεί η επεξεργασία του κουραστική, τόσο για λόγους γλωσσικούς (η καθαρεύουσα θα μπορούσε να γίνει κουραστική σε εκτενές απόσπασμα), όσο και για λόγους ύφους. Επειδή εκείνο που έχει σημασία δεν είναι τόσο η άποψη του γράφοντος, όσο η αθηναϊκή περιρρέουσα ατμόσφαιρα καθώς ‘γέρνει’ ο 19ος αιώνας (1866), καλόν είναι να εντοπιστούν μικρότερα αποσπάσματα, πάνω στα οποία θα επιχειρηματολογήσουν οι μαθητές αντικρούοντας ή συναινώντας, πάντα όμως με επιχειρήματα. Η συγκεκριμένη ιστορική περίοδος είναι μια πολύ σημαντική περίοδος για την πορεία του ελληνικού κράτους, είναι η περίοδος που καθορίζεται από την παρουσία του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος μόλις άφησε τη διπλωματική του καριέρα στο Λονδίνο, είναι ήδη βουλευτής Μεσολογγίου και μόλις έγινε Υπουργός των Εξωτερικών στην Τρίτη κυβέρνηση του Αλέξανδρου Κουμουνδούρου (1866). Η περίοδος αυτή χρήζει μελέτης και προσοχής: υπάρχει η δίψα για τη νεωτερικότητα, όμως σε λιγότερο από τρεις δεκαετίες το ελληνικό κράτος θα τεθεί για πρώτη φορά σε Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο.