Το πορτραίτο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν το πρόσωπο του προτελευταίου βασιλιά των Ελλήνων. Ο Βασιλιάς Παύλος έμεινε γνωστός για τον απλό και καλοκάγαθο χαρακτήρα του, σε αντίθεση με την πολυπράγμονα σύζυγό του. Έχοντας ίσως κατανοήσει την ψυχολογία του ελληνικού λαού και της ηγεσίας του προσπάθησε να πετύχει συναινετικές πολιτικές. Σε μία προγραμματισμένη διδασκαλία με πιθανή προβολή και σχετικών βιογραφικών ταινιών, όπως το ντοκιμαντέρ του Νίκου Πολίτη «Παύλος: Ένας Ασυνήθιστος Βασιλιάς» (2014) ή ανάγνωση κειμένων της δημοσιογράφου και εκδότριας Ε. Βλάχου, όπως «Ο θάνατος του Παύλου«, Ιστορικό Λεύκωμα 1964, σελ. 56-60, Καθημερινή (1997) οι μαθητές μπορούν να διδαχθούν με τρόπο ευχάριστο τα γεγονότα της ταραγμένης εποχής, όπου βασίλεψε ο Παύλος, τα χρόνια του Εμφυλίου και τις δύο δεκαετίες που ακολούθησαν. Τέλος, κρίνεται σκόπιμο να δοθεί έμφαση στις επεμβάσεις του θρόνου στην εσωτερική πολιτική της χώρας, με αποκορύφωμα την προσωπική επιλογή του Κ. Καραμανλή ως διαδόχου του Α. Παπάγου στην πρωθυπουργία. Κατά συνέπεια, θα μπορούσε να προστεθεί ένα ενδεικτικό φύλλο εργασίας με σχετικές ερωτήσεις προς τους μαθητές, όπως: - Σε ποιες περιπτώσεις επικρίθηκε ο βασιλικός οίκος για επέμβαση στα εσωτερικά πολιτικά δρώμενα; -Ποιες ήταν οι συνέπειες των παραπάνω επεμβάσεων κ.α.