Το ψηφιοποιημένο παιδικό βιβλίο "Οι μπουρλοτιέρηδες του 21" διατίθεται σε μορφή δωρεάν e-book από την Δημόσια Βιβλιοθήκη της Λιβαδειάς. Συνεπώς, είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί μέσα σε σχολικές τάξεις που διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες και υπολογιστές ή σε τάξεις όπου οι νεαροί μαθητές (δημοτικού σχολείου ή και γυμνασίου) διαθέτουν ταμπλέτες (tablets) και μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν μέσα στην τάξη. Η ανάγνωση αποσπασμάτων μέσα στην τάξη μπορεί να συνδεθεί τόσο με την προώθηση της φιλαναγνωσίας σε νεαρούς μαθητές όσο και με την εξοικείωση των μαθητών με ιστορικά γεγονότα μέσω μιας συγκινησιακής (μυθιστορηματικής) αφήγησης που ενέχει την μυθοπλασία. Το βιβλίο του Τάκη Λάππα μπορεί να λειτουργήσει με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούν και τα βιβλία της Πηνελόπης Δέλτα με ιστορικό περιεχόμενο (Τον καιρό του Βουλγαροκτόνου, Τα μυστικά του Βάλτου, κλπ). Διαμορφώνουν εθνική συνείδηση, παρέχουν ιστορικές πληροφορίες και γνώσεις, συμβάλλουν στην ανάπτυξη της φαντασίας, αλλά και καλλιεργούν ποικιλλοτρόπως τους μικρούς μαθητές. Επίσης, συντελλούν στην ανάπτυξη γλωσσικού αισθητηρίου, μέσω της γλαφυρής δημοτικής γλώσσας της αφήγησης. Ο διδάσκων, λοιπόν, μπορεί: α) να διαβάζει αποσπάσματα μέσα στην τάξη ως αφόρμηση για την ιστορική αφήγηση στο μάθημα της Ιστορίας ή σε περιόδους εθνικών επετείων και να ενθαρρύνει τους μαθητές του να διαβάζουν αποσπάσματα ή και ολόκληρο το βιβλίο κατ' ιδίαν β) να αναθέτει σε ομάδες μαθητών την ανάγνωση των επιμέρους κεφαλαίων (Ερεσός, Χίος, Σπέτσες, κλπ) και να τους ζητά να αφηγηθούν προφορικά στην ολομέλεια της τάξης τα κεφάλαια που τους ανατέθηκαν, ώστε να ακολουθεί ελεύθερη συζήτηση. γ) να δημιουργεί από επιμέρους κεφάλαια ή επιμέρους σκηνές της ιστορικής μυθοπλασίας μια δραματοποίηση των επιμέρους σκηνών και να ενθαρρύνει τους μικρούς μαθητές να δραματοποιούν το βιβλίο ως θεατρικό παιχνίδι δ) να αντλεί από το βιβλίο στοιχεία για να οργανώσει σχολικές εορτές κατά τις σχολικές επετείους Το γεγονός ότι το βιβλίο χωρίζεται σε κεφάλαια που τα ορίζουν γεωγραφικές περιοχές θα μπορούσε να βοηθήσει τον διδάσκοντα να το αξιοποιήσει και στην Τοπική Ιστορία στο δημοτικό σχολείο. Θα ήταν, επίσης, ενδιαφέρον η οργάνωση ενός εθνικού etwinning με θέμα τον ναυτικό αγώνα κατά την ελληνική επανάσταση που να συνδέει σχολεία από τις περιοχές που αναφέρονται στο βιβλίο: Ερεσός, Μυτιλήνη, Σάμος, Χίος, Σπέτσες, Ναύπλιο, κλπ. Το διασχολικό αυτό project θα μπορούσε να σχετιστεί με σχολικές εκπαιδευτικές επισκέψεις σε ναυτικά μουσεία ή στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο στην Αθήνα, το οποίο διαθέτει αίθουσα αφιερωμένη στον Ναυτικό Αγώνα.