Η γελοιογραφία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Λογοτεχνίας, στο πλαίσιο έρευνας και συζήτησης για τον Κ. Παλαμά και τη συμβολή του στη Νεοελληνική μας λογοτεχνία. Η εικόνα του ποιητή σε ένα πνιγηρό περιβάλλον φυλακής με τη βαριά να προσπαθεί να γκρεμίσει λέξεις και αντικείμενα κρίνεται σκόπιμο να περιγραφεί από τους ίδιους τους μαθητές και να συσχετισθεί με τη ζωή και το έργο του. Επίσης, είναι καλό να ζητηθεί από τους μαθητές να εξηγήσουν τους συμβολισμούς της φράσης «Η Ασάλευτη ζωή...του Παλαμά» που βρίσκεται στο κάτω μέρος του σκίτσου. Προτείνεται να αναζητήσουν οι ίδιοι ποιήματα του Παλαμά, για να αποδείξουν τη ρήξη του ποιητή με την καθαρεύουσα ως λογοτεχνική γλώσσα, την τάση του να υιοθετεί και να διδάσκει τα ευρωπαϊκά λογοτεχνικά ρεύματα της εποχής του αλλά και την αγάπη του για τα ταξίδια, μολονότι ταξίδεψε κυρίως με τη φαντασία του. Τα σονέτα του «Πατρίδες» από τη συλλογή του «Ασάλευτη Ζωή» αποδεικνύουν όλα τα παραπάνω. Επίσης, «Ο Δωδεκάλογος του Γύφτου» μαρτυρεί την αδούλωτη και πολλές φορές ρηξικέλευθη Τέχνη του ποιητή.