Το έργο του Ευάγγελου Παπανούτσου στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, την καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας και την εφαρμογή νέων μεθόδων διδασκαλίας είναι πολύ σημαντικό και σφράγισε την Παιδεία της Μεταπολίτευσης. Κείμενά του αποτελούν ακόμη και σήμερα πρότυπα δομής και ανάπτυξης του δοκιμιακού λόγου γι αυτό και περιλαμβάνονται σε όλα τα σχολικά εγχειριδια νεοελληνικής γλώσσας του λυκείου. Ο Έλληνας φιλόλογος, είτε διδάσκει στο λύκειο, είτε στο γυμνάσιο, δεν μπορεί να αγνοήσει τη σημαντική αυτή μορφή της νεοελληνικής παιδείας, τις αρχές και τις αξίες που έθεσε, τόσο μέσα από το παιδαγωγικό του έργο, όσο και μέσα από τα κείμενά του. Γι αυτό προτείνεται η αναφορά στον Ευάγγελο Παπανούτσο να γίνει με τρόπο τέτοιο ώστε να κατανοήσουν οι μαθητές, αφορμώμενοι από την παρατήρηση της φωτογραφίας του, τη σπουδαιότητά του και τη συμβολή του στην εκπαίδευση και τη γλώσσα, αλλά και στην καλλιέργεια αξιών, που συνδέονται με τις Ανθρωπιστικές Σπουδές. Το πορτρέτο του επιτρέπει την εικονογραφική παρουσίαση της βιογραφίας του. Ο διδάσκων μπορεί να το αξιοποιήσει σε μια παρουσίαση power-point που θα έχει θέμα την Ιστορία της Ελληνικής Γλώσσας και την καθιέρωση της δημοτικής στην εκπαίδευση. Ωστόσο, θα ήταν πιο χρήσιμο εάν μια τέτοια παρουσίαση γινόταν από τους ίδιους τους μαθητές μέσα από ομαδοσυνεργατικές διερευνητικές προσεγγίσεις, αξιοποίηση των ΤΠΕ μέσα στην τάξη και διαμόρφωση εκπαιδευτικού σεναρίου που θα σχετίζεται με την Νεοελληνική Γλώσσα ως αξία. Τα προτεινόμενα σενάρια θα ήταν η δημιουργία ομάδων μαθητών που θα προσεγγίζουν το έργο του Παπανούτσου μέσα από διαφορετικές οπτικές (φιλόσοφος, παιδαγωγός, λειτουργός της εκπαίδευσης, πολιτικός) με έρευνα που θα κάνουν οι ίδιοι στο διαδίκτυο (είτε κατ' οίκον, είτε στο εργαστήριο ΤΠΕ του σχολείου). Στόχος είναι να ανακαλύψουν οι μαθητές την προσωπικότητα ενός ανθρώπου που έθεσε τις βάσεις ενός εκπαιδευτικού συστήματος που οι ίδιοι είναι κοινωνοί και να διαμορφώσουν αξίες σχετικές με την παιδεία και την γλώσσα.