Ραλλης Δημητριος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σκίτσο του ζωγράφου και χαράκτη Ευθυμίου ή Ευθύμη Παπαδημητρίου (Αθήνα, 1895 – Αθήνα, 1958). Απεικονίζει τον έλληνα πολιτικό και πρωθυπουργό Δημήτριο Ράλλη (Αθήνα, 1844-Αθήνα, 1921). Ο Δ. Ράλλης διετέλεσε υπουργός Εκκλησιαστικών και Παιδείας και υπουργός Δικαιοσύνης στο τρικουπικό κόμμα, ενώ αργότερα αποχώρησε, αντιπολιτεύτηκε τον Χαρίλαο Τρικούπη και ίδρυσε το “Τρίτο Κόμμα”. Υπήρξε καλός ρήτορας, αλλά επικρίθηκε και σατιρίστηκε για τον ορμητικό του χαρακτήρα. Είχε σύντομες θητείες ως πρωθυπουργός (18 Απριλίου - 21 Σεπτεμβρίου 1897, 28 Ιουνίου 1903 - 6 Δεκεμβρίου 1903, 9 Ιουνίου 1905-8 Δεκεμβρίου 1905 και 7 Ιουλίου 1909-15 Αυγούστου 1909) σε μία κρίσιμη περίοδο της νεότερης ελληνικής ιστορίας, που χαρακτηριζόταν από έντονα οικονομικά, κοινωνικά, ιδεολογικά και πολιτικά προβλήματα. Μετά το στρατιωτικό κίνημα του Γουδή (15 Αυγούστου 1909) και την εδραίωση του κόμματος των Φιλελευθέρων αντπολιτεύτηκε τον Ελευθέριο Βενιζέλο, μαζί με τα άλλα "παλαιά κόμματα", αν και συμφωνούσε μαζί του σχετικά με τη συμμετοχή της Ελλάδας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο στο πλευρό της Αντάντ. Μετείχε στις κυβερνήσεις Δ. Γούναρη, Αλ. Ζαΐμη και Στ. Σκουλούδη. Τελευταία φορά ανέλαβε την πρωθυπουργία το 1920 για μικρό όμως και πάλι χρονικό διάστημα (04.11.1920 – 24.01.1921).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Αναφορικά με τη διδακτική χρήσητου μαθησιακού αντικειμένου, ο διδάσκων μπορεί να το χρησιμοποιήσει ως άμεση ιστορική πηγή για την ιστορική περίοδο που καλύπτουν οι δύο πρώτες δεκαετίες του εικοστού αιώνα (1900-1920). Στο σκίτσο του Ευθύμη Παπαδημητρίου η βλοσυρή μορφή που αποδίδεται στον Δ. Ράλλη μπορεί να αποτελέσει, σε συνδυασμό με άλλες ιστορικές πηγές, αφόρμηση για τη μελέτη του αντιβενιζελισμού (παλαιά κόμματα), στα χρόνια της ανόδου και της εδραίωσης του κόμματος των Φιλελευθέρων και του Ελευθέριου Βενιζέλου στην ελλαδική πολιτική σκηνή. Το ραλλικό κόμμα, το κόμμα του Κυριακούλη Μαυρομιχάλη και το θεοτοκικό κόμμα αποτελούν τον πόλο της “συντηρητικής” αντιπολίτευσης σε μία εποχή ραγδαίας ανόδου του ελληνικού εργατικού κινήματος και εμφάνησης νέων αστικών κομμάτων. Το σκίτσο ως τρόπος άσκησης πολιτικής κριτικής, ο οπτικός γραμματισμός, η δύναμη της Τέχνης αλλά και τα μεταδεδομένα που παράγει το έργο τόσο στους συγχρόνους όσο και στους μεταγενεστέρους, συνιστούν ιδεώδη πεδία κριτικής, δημιουργικής ενασχόλησης και σύνδεσης με τη σύγχρονη πραγματικότητα (σάτιρα και πολιτική κριτική διά της Τέχνης). Προσφέρεται για εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής και ανακαλυπτικής διδασκαλίας σε ομάδες, για πρωτότυπη δημιουργική έκφραση, για ερευνητική ιστορική προσέγγιση, για αναζήτηση σχετικού οπτικού υλικού από τον σύγχρονο, έντυπο και ηλεκτρονικό, Τύπο (γελοιογραφίες, σκίτσα). Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (Α.Π.Σ.) για το Γυμνάσιο και το Λύκειο στο μάθημα της Ιστορίας και της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής αναφορικά με την άνοδο του βενιζελισμού και τις αντιδράσεις που αυτή προκάλεσε σε κοινωνικό, πολιτικό και ιδεολογικό επίπεδο, ως τη δοκιμασία της Μικρασιατικής εκστρατείας (1919-1921).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2017
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Παπαδημητρίου Ευθύμιος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ