Στην Ιστορία Νεότερων χρόνων Γυμνασίου και Λυκείου, αφορμώμενοι από την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας, οι μαθητές καλούνται να διερευνήσουν την προσωπικότητα, την πολιτική δράση και τη συμμετοχή του Κωλέττη στην πορεία και την έκβαση του απελευθερωτικού αγώνα των Ελλήνων, καθώς και τις ευθύνες που του καταλογίστηκαν ως βασικού υπαιτίου του εμφυλίου διχασμού των Ελλήνων για προσωπικό πολιτικό και οικονομικό όφελος. Θα μπορούσαν επίσης οι μαθητές σε συνεργασία με τους καθηγητές τους να συγκρίνουν τον Κωλέττη με έναν άλλο πολιτικό άνδρα, τον Αλκιβιάδη π.χ. ως προς την ευφυΐα τους ,το χαμαιλεοντισμό τους, τη ραδιουργία τους ,τις φιλοδοξίες τους και τον αριβισμό τους. Θα μπορούσε επίσης να διερευνηθεί η έννοια της Μεγάλης Ιδέας, όρος που εισήγαγε ο Κωλέτης και κατέστη βασική επίδίωξη των περισσέτερων ελληνικών κυβερνήσεων μέχρι το 1922. Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής προτείνεται να εντρυφήσουν οι μαθητές του Γυμνασίου, να εμπνευστούν και να ασχοληθούν θεωρητικά και πρακτικά με την Τέχνη της αναπαράστασης ενός γλυπτού από εκμαγείο.