Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς ως πηγή πληροφορίας στο μάθημα της Ιστορίας ώστε να γνωρίσουν οι μαθητές της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου βασικές πληροφορίες για τη ζωή και τη δράση του Σπυρίδωνα Τρικούπη, ο οποίος διετέλεσε και πρωθυπουργός του ελεύθερου ελληνικού κράτους. Επιπλέον, το εν λόγω μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει θέμα Σχεδίου Εργασίας στην Ευέλικτη Ζώνη, στο Δημοτικό στις Βιωματικές Δράσεις στο Γυμνάσιο και στο μάθημα Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο, όπου οι μαθητές με άνεση χρόνου και στο πλαίσιο της συνεργατικής μάθησης μπορούν να διευρύνουν το πεδίο της μελέτης τους και να αναδείξουν λεπτομέρειες για τον Σπυρίδωνα Τρικούπη, το έργο του ως ιστοριογράφου αλλά και και να διερευνήσουν το ρόλο και τη δράση του επί Καποδίστρια αλλά και στην οθωνική περίοδο. Το ιστορικό έργο του Σπυρίδωνος Τρικούπη είναι ιδιαίτερης σημασίας, μιας και ο ίδιος ήταν ταυτόχρονα και αυτόπτης μάρτυρας και σύγχρονος των γεγονότων. "Η Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως" είναι μία από τις πρώτες αξιόπιστες καταγραφές του Εθνικού Αγώνα ενάντια στον Οθωμανικό ζυγό. Στο Δημοτικό θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως δευτερεύουσα πηγή για άντληση πληροφοριών. Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο θα μπορούσε να γίνει συγκριτική μελέτη κειμενων του Τρικούπη με άλλα κείμενα, σύγχρονα ή μεταγενέστερα, με στόχο να μελετηθεί η αντικειμενικότητα της συγγραφής του, αφού είναι γνωστή ότι η αγγλόφιλη τοποθέτηση του συγγραφέα και η σύμπλευσή του με τον Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο. Αυτά επηρέασαν την ιστορική του γραφή, την ερμηνεία των γεγονότων και τον χαρακτηρισμό των πρωταγωνιστών της Επανάστασης.