Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, η εικόνα μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για να μελετήσουν οι μαθητές τη ζωή και τις απόψεις του Κώστα Βάρναλη. Επίσης, στο πλαίσιο συνεργατικής δραστηριότητας, να διερευνήσουν τις ιδεολογικές διαμάχες που εκδηλώθηκαν στην Ελλάδα στις αρχές του 20ού αιώνα, με έμφαση στις αντιδικίες για ζητήματα εκπαιδευτικά. Επιπλέον, να συγκρίνουν τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας (κατά σειρά διευθέτηση των θρανίων) με τον τρόπο που γίνεται -ή που επιθυμούν να γίνεται- σήμερα η διδασκαλία. Τέλος, η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί από σχολικούς συμβούλους, στο πλαίσιο πολυτροπικής παρουσίασης για την ιστορία της εκπαίδευσης.