Δεριγνυ Ανρι Γκωτιε
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Χαλκογραφία που απεικονίζει τον Ανρί Γκωτιέ Δεριγνύ (1782-1835). Ήταν ο ναύαρχος του γαλλικού στόλου στην Ναυμαχία του Ναυαρίνου (1827).Ύστερα από έξι χρόνια αγώνα η Επανάσταση του 1821 κινδύνευε να οδηγηθεί σε ήττα. Στις 24 Ιουνίου 1827 όμως υπογράφτηκε στο Λονδίνο συνθήκη μεταξύ Αγγλίας, Γαλλίας και Ρωσίας που αναγνώριζε τη δημιουργία ελληνικού κράτους υπό την επικυριαρχία του Σουλτάνου. Ταυτόχρονα, προέβλεπε την επέμβαση των τριών Μεγάλων Δυνάμεων, εάν οι δύο εμπόλεμοι δε δέχονταν τους όρους της σύμβασης. Οι Έλληνες δέχτηκαν την πρόταση, όχι όμως και ο Σουλτάνος. Έτσι ο Δεριγνύ με τον Βρετανό ναύαρχο Κόδριγκτον και τον Ρώσο Χέυδεν ηγήθηκαν του συμμαχικού στόλου στο Ναυαρίνο, για να παρεμποδίσουν τη μεταφορά αιγυπτιακών στρατευμάτων σε άλλες περιοχές της Πελοποννήσου. Η νικηφόρος ναυμαχία που ακολούθησε σήμανε την ελευθερία της Ελλάδας παρά τη συνεχιζόμενη σφοδρή άρνηση του Σουλτάνου. Οι τρεις ναύαρχοι ανταμείφθηκαν από το Ελληνικό Κράτος, καθώς τα ονόματά τους έγιναν κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η χαλκογραφία αυτή είναι δυνατό να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης Ιστορίας σχετικά με τη ναυμαχία στο Ναυαρίνο. Προτείνεται όμως, με αφορμή την εικόνα και την έμφαση που θα δοθεί στο πρόσωπο του Δεριγνύ, η διαθεματική προσέγγιση Ιστορίας και Λογοτεχνίας. Είναι άλλωστε πολύ γνωστός, και μπορεί να αξιοποιηθεί σχετικά, ο διάλογος του Γάλλου ναυάρχου με τον Μακρυγιάννη στα Απομνημονεύματα του: "Η απάντηση στο Δεριγνύ". Η παράλληλη με την εικόνα και τις ιστορικές αναφορές στα τελευταία χρόνια της Επανάστασης ανάγνωση του σχετικού αποσπάσματος θα βοηθήσει τους μαθητές να απαντήσουν σε ερωτήματα όπως: -Πως κατορθώνουν οι υπόδουλοι λαοί να ανακτήσουν την ανεξαρτησία τους; -Ποια είναι η τύχη μικρών κρατών, που τίθενται στο κέντρο διεθνών συμφερόντων; - Ποια είναι η σημασία των διπλωματικών σχέσεων για την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων; Τέλος, οι μαθητές θα γνωρίσουν τη δυνατότητα της Τέχνης (Ζωγραφικής και Λογοτεχνίας) να καταγράφει ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα προσφέροντας αισθητική απόλαυση και ψυχική ανάταση αλλά και θα αναρωτηθούν για το ποια τελικά είναι η σχέση της Τέχνης με την Ιστορία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Εικόνα JPEG (.jpg). 8,00 KB (8.192 byte)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2013
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Ιστορία HistoryΙστορία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Branche P. A.
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ