Στο μάθημα της Ιστορίας, η εικόνα μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν τη ζωή και τη δράση του Ιωάννη Καποδίστρια, ο οποίος υπηρέτησε την Ελλάδα ως γενικός γραμματέας της Επτανήσου Πολιτείας, ως πρόεδρος της Ιονίου Γερουσίας, ως διπλωμάτης και υπουργός εξωτερικών της Ρωσίας, ως πρώτος κυβερνήτης της απελευθερωμένης Ελλάδας. Να εστιάσουν κυρίως στις διπλωματικές του προσπάθειες για τη στήριξη της ελληνικής επανάστασης και στις μεταρρυθμιστικές του τομές στη διοίκηση, στην εκπαίδευση, στη δικαιοσύνη κ.λπ. Επίσης, να ερευνήσουν τις αιτίες που προκάλεσαν τη δολοφονία του και τις συνέπειές της. Σε αυτήν τη δραστηριότητα, να αξιοποιήσουν και άλλες (και υπάρχουν πολλές) εικονιστικές πηγές και ιστορικά κείμενα και να δημιουργήσουν μια πολυτροπική παρουσίαση ή ένα χρονολόγιο.