Στο μάθημα της Ιστορίας, η εικόνα μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση, προκειμένου οι μαθητές να διερευνήσουν τη ζωή και τη δράση του Γεώργιου Κουντουριώτη και να δημιουργήσουν πολυτροπική παρουσίαση. Ειδικότερα, να μελετήσουν και να αξιολογήσουν τη στάση του στη διάρκεια των εμφύλιων συγκρούσεων, τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποίησε τον δικό του πλούτο, αλλά και τα χρήματα που προέρχονταν από τα δάνεια, τον αρνητικό του ρόλο στα γεγονότα του 1825, όταν ο Ιμπραήμ εισέβαλε στην Πελοπόννησο, την απραξία της κυβέρνησής του στην πολιορκία του Μεσολογγίου. Να συζητήσουν, με αφορμή την περίπτωση Κουντουριώτη, για τα λάθη, τις παραλείψεις και τις έριδες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της επανάστασης και να καταγράψουν τα συμπεράσματά τους.