Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Αλλατιος Λεων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Λιθογραφία (1872) του Poyen. Απεικονίζει τον λόγιο από τη Χίο Λέοντα Αλλάτιο (Χίος, 1586/1587-Βατικανό, 1669). Ο Λέων Αλλάτιος ήταν ένας από τους μεγάλους λόγιους του 17ου αι. Γεννήθηκε στη Χίο το 1586 ή το 1587 αλλά έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη Ρώμη ως αφοσιωμένος Καθολικός και υπέγραφε λατινικά ή ιταλικά, όπως φαίνεται στα περισσότερα από τα κείμενα που σώζονται. Όταν πέθανε, το 1669 ήταν θεματοφύλακας της Βατικανής Βιβλιοθήκης. Λόγω του πολιτιστικού του υπόβαθρου, δημιουργημένου ανάμεσα στον ελληνικό και το ρωμαϊκό κόσμο, είχε αποκτήσει μία ιδιαίτερη άποψη για το χρόνιο πρόβλημα της Ένωσης των Εκκλησιών. Ήξερε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο λόγιο της εποχής του τις θρησκευτικές, ιστορικές και καλλιτεχνικές παραδόσεις του Ορθόδοξου κόσμου, που πάλευε να επιβιώσει κάτω από τον τουρκικό ζυγό και με περισσότερο πάθος από οποιονδήποτε θεολόγο του 17ου αι. πρέσβευε ότι η οικειότητα με αυτές τις παραδοσιακές αξίες θα έκανε τις δύο Εκκλησίες να γεφυρώσουν τις θεολογικές και εκκλησιαστικές διαφορές που τις χώριζαν.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να υποστηρίξει διδακτικές πρακτικές γνωστικού και εποικοδομιστικού τύπου. Προς τούτο προτείνονται ομαδοσυνεργατικές, ερευνητικές-ανακαλυπτικές και διαθεματικές προσεγγίσεις αναφορικά με τη ζωή και το έργο του Λέοντα Αλλατίου από τη Χίο. Μία από τις πιο εξέχουσες πνευματικές φυσιογνωμίες του 17ου αιώνα και, ταυτόχρονα, όχι ιδιαίτερα γνωστός σήμερα (πλην της ιδιαιτέρας πατρίδας του, της Χίου), ο Λ. Αλλάτιος υπήρξε διαπρεπής φιλόλογος και ονομαστός για την ευρυμάθειά του. Ο διδάσκων μπορεί να εκμεταλλευτεί το μαθησιακό αντικείμενο στη διδασκαλία της Ιστορίας και, ιδιαίτερα, αναφορικά με την περίοδο της Θρησκευτικής Μεταρρύθμισης-Αντιμεταρρύθμισης, την ιστορία του σχίσματος ανάμεσα στις δύο Εκκλησίες αλλά και την αυγή του Θρησκευτικού Ανθρωπισμού στην τουρκοκρατούμενη Ανατολή (1669-1774). Ειδικότερα, μπορεί να εστιάσει στις αιτίες φυγής ανθρώπων όπως ο Λ. Αλλάτιος από τη γενέτειρά τους, στο περιβάλλον που αυτοί οι άνθρωποι συνάντησαν στην Ιταλία και γενικότερα στη Δύση, στην κατάσταση που επικρατούσε ανάμεσα στις δύο Εκκλησίες (Ορθόδοξη-Ανατολική και Καθολική-Δυτική) αλλά και στις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούσαν εντός της ίδιας της Καθολικής Εκκλησίας στα χρόνια της προτεσταντικής επανάστασης, στα μέτρα που η δυτική Εκκλησία παίρνει και στα ιστορικά γεγονότα με τα οποία συνδέεται η μακρά αυτή περίοδος. Ο Λ. Αλλάτιος διαθέτει χαρακτηριστικά αναγεννησιακού ανθρώπου (homo universalis) και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα λογίου, στο πρόσωπο και τη δράση του οποίου αποτυπώνεται η ζεύξη μεταξύ Χριστιανισμού και Ανθρωπισμού/Ουμανισμού. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να συνδυαστεί με ενδελεχέστερη έρευνα σε Βιβλιοθήκες (βλ. Γεννάδειος) και Μουσεία (π.χ. Λαογραφικό Χίου «Λέων Αλλάτιος») καθώς και εκπαιδευτικές επισκέψεις εντός και εκτός Ελλάδας (ενδεικτικά Χίος-Ιταλία/Βατικανό). Η χρήση του συνάδει με το πνεύμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΑΠΣ) για το μάθημα της Ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επίσης, η διαθεματικότητα μπορεί να λειτουργήσει στα πεδία της Ελληνικής Γλώσσας, της Τοπικής Ιστορίας, της Μουσειακής Αγωγής, της Αισθητικής Αγωγής, των Καλλιτεχνικών, των Θρησκευτικών και των ΤΠΕ.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5279
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ
> Πληροφορία InformationΠληροφορία
> Επεξεργασία πληροφοριών Information processingΕπεξεργασία πληροφοριών
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Θρησκεία ReligionΘρησκεία
Φιλοσοφία PhilosophyΦιλοσοφία
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Ιστορία Ecclesiastical HistoryΕκκλησιαστική Ιστορία > Διάσπαση της Εκκλησίας Division of the ChurchΔιάσπαση της Εκκλησίας
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Θρησκεία ReligionΘρησκεία
Φιλοσοφία PhilosophyΦιλοσοφία
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Ιστορία Ecclesiastical HistoryΕκκλησιαστική Ιστορία > Διάσπαση της Εκκλησίας Division of the ChurchΔιάσπαση της Εκκλησίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου:
Poyen
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator