Στο μάθημα της Λογοτεχνίας, η φωτογραφία μπορεί να χρησιμεύσει ως αφόρμηση, προκειμένου οι μαθητές να αναζητήσουν στοιχεία για τη ζωή και το ποιητικό έργο του Νίκου Καββαδία και να δημιουργήσουν ένα χρονολόγιο ή ένα φωτογραφικό αρχείο. Ειδικότερα, προτείνεται να μελετήσουν τις ποιητικές του συλλογές, να καταγράψουν τη θεματολογία τους, τα γλωσσικά και υφολογικά τους στοιχεία, τη διάθεση του ποιητή απέναντι στη θάλασσα και στα ταξίδια. Στο πλαίσιο μιας εργασίας τύπου project με θέμα τη θάλασσα στη λογοτεχνία, θα μπορούσαν να ανθολογήσουν ποιήματα του Ν. Καββαδία, αλλά επίσης και έργα άλλων λογοτεχνών (π.χ., ενδεικτικά: Σεφέρης, Ελύτης, Καρκαβίτσας κ.λπ.), να κάνουν συγκρίσεις και να καταλήξουν σε συμπεράσματα για τον τρόπο, με τον οποίο καθένας αποτυπώνει και μετασχηματίζει λογοτεχνικά την εμπειρία του από τη θάλασσα. Να ακούσουν τη μελοποιημένη ποίηση του Καβαδδία και να επιχειρηματολογήσουν υπέρ ή κατά της μεταγραφής της ποίησης σε μουσική. Να αναζητήσουν, τέλος, ζωγραφικά έργα με θέματα θαλασσινά ή να επιχειρήσουν οι ίδιοι να εικονογραφήσουν κάποια από τα ποιήματα του Καββαδία.