Το αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας για τη γνωριμία των μαθητών με τους μεγάλους εθνικούς ευεργέτες και την τεράστια προσφορά τους στη χώρα μας. Στο πλαίσιο συνεργατικής μάθησης μπορεί να ανατεθεί σε ομάδες μαθητών να μελετήσουν και να συγκεντρώσουν στοιχεία για διάφορους εθνικούς ευεργέτες ( π.χ. Στουρνάρας, Ζάππας, Αβέρωφ, Συγγρός κ.α.) και στη συνέχεια να εξάγουν συμπεράσματα για το ρόλο των ευεργετών αυτών στην ανάπτυξη της Ελλάδας μεταξυ 19ου και 20ου αιώνα. Ένα παράδειγμα χαρακτηριστικό της ευεργεσίας του Γεώργιου Αβέρωφ ήταν η προσφορά 2.500.000 δραχμών (300.000 λίρες Αγγλίας) υπέρ του Ταμείου του Εθνικού Στόλου για τη ναυπήγηση πολεμικού πλοίου, που θα έφερε το όνομά του. Πρόκειται για το θωρηκτό «Αβέρωφ», που κυριάρχησε στο Αιγαίο κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων. Με αφόρμηση την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας και την παρατήρηση φωτογραφίας του θωρηκτού "Αβέρωφ", θα μπορούσε να ζητηθεί από τους μαθητές να συσχετίσουν τις δύο εικόνες. Τις εικόνες αυτές θα μπορούσαν να εντάξουν σε πολυτροπικό κείμενο, στο οποίο θα τονιζόταν η συμβολή του θωρηκτού στην απελευθέρωση των νησιών του Β.Α. Αιγαίου, κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών πολέμων. Στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να συγκρίνουν τις ευεργεσίες, που έγιναν την περίοδο διακυβέρνησης από το Χαρίλαο Τρικούπη με τη σύγχρονη εποχή, όπου υπάρχει ο θεσμός της χορηγίας ή της δωρεάς. Οι σύγχρονοι ευεργέτες είναι περισσότερο ωφελιμιστές και κερδοσκόποι, καθώς οι χορηγίες που πραγματοποιούν τις περισσότερες φορές αποβλέπουν στην ικανοποίηση κάποιας σκοπιμότητας.