Γεωργιος Αβερωφ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Γεώργιος Αβέρωφ (1818-1899) γεννήθηκε στο Μέτσοβο. Σε νεαρή ηλικία εγκαταστάθηκε στην Αίγυπτο όπου και ασχολήθηκε με μεγάλη επιτυχία με το εμπόριο και τις επιχειρήσεις. Η αγάπη για την πατρίδα και η φιλανθρωπία του τον ώθησαν να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους διαχρονικά Εθνικούς μας ευεργέτες. Με τα χρήματά του ιδρύθηκε η Γεωργική Σχολή στη Λάρισα, αποπερατώθηκε το Πολυτεχνείο της Αθήνας, χτίστηκε η Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, το Ωδείο Αθηνών και οι Φυλακές στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας (στο χώρο που σήμερα βρίσκονται ο Άρειος Πάγος και το Εφετείο), ανεγέρθηκαν οι ανδριάντες του Πατριάρχη Γρηγορίου Ε' και του Ρήγα Φεραίου στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών, αναναμαρμαρώθηκε το αρχαίο Παναθηναϊκό Στάδιο για τις ανάγκες των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων του 1896 και με διαθήκη του χρηματοδοτήθηκε η ναυπήγηση του σύγχρονου θωρηκτού ‘Αβέρωφ΄ με το οποίο η Ελλάδα κυριάρχησε στο Αιγαίο πέλαγος. Την προτομή του Γεωργίου Αβέρωφ φιλοτέχνησε το 1917 ο σπουδαίος Έλληνας γλύπτης Αντώνιος Σώχος (1888-1975) ο οποίος γεννήθηκε στην Τήνο και σπούδασε στην Αθήνα το Παρίσι και το Μόναχο. Όταν επέστρεψε στην Αθήνα έγινε καθηγητής της Αρχιτεκτονικής στο ΕΜΠ και το 1965 εκλέχτηκε τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Ο Σώχος απομακρύνθηκε νωρίς από τον κλασικισμό που επικρατούσε στην Γλυπτική εκείνη την εποχή στην Ελλάδα και δημιούργησε ένα προσωπικό ύφος με αναφορές στην αρχαϊκή Ελληνική γλυπτική, την λαϊκή ξυλογλυπτική αλλά και τα μοντέρνα κινήματα τα οποία γνώρισε κατά την παραμονή του στο εξωτερικό. Τα έργα του χαρακτηρίζονται από ποιητικότητα, αφαιρετική διάθεση, ισορροπία, συμμετρία, μετωπικότητα και τάση για σχηματοποίηση.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η προτομή του Γεωργίου Αβέρωφ θα μπορούσε να παρουσιαστεί, στο μάθημα της Ιστορίας με σκοπό οι μαθητές να γνωρίσουν τους εθνικούς ευεργέτες της πατρίδας μας, στο μάθημα των Εικαστικών του Γυμνασίου και στο μάθημα της Γλυπτικής του Καλλιτεχνικού Λυκείου, προκειμένου οι μαθητές να εμπνευστούν και να δημιουργήσουν από πηλό ή πλαστελίνη ή να λαξεύσουν σε μαλακό υλικό μια δική τους μορφή.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2953
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Γλυπτική SculptureΓλυπτική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Σώχος Αντώνιος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ