Βραχυγραφίες ονομάζονται οι συντμήσεις λέξεων, οι συντομογραφημένες επιγραφές ή η χρήση μόνο των αρχικών γραμμάτων των λέξεων σε συχνές φράσεις, ονόματα κλπ. Χρησιμοποιούνται συχνά στις αγιογραφίες, αποδίδοντας συμβολικά και λιτά φράσεις, ονόματα και χαρακτηρισμούς αγίων μορφών (για παράδειγμα ΜΡ ΘΥ είναι βραχυγραφία για το "Μήτηρ Θεού"). Στη συγκεκριμένη εικόνα, μια βραχυγραφία αποτελεί το βασικό θέμα μιας φορητής εικόνας του Ανδρέα Ρίτζου, του σημαντικότερου εικονογράφου της Κρήτης κατά το δεύτερο μισό του 15ου αιώνα. Η συγκεκριμένη εικόνα αποτελεί ίσως την πιο πρωτότυπη δημιουργία της Κρητικής Σχολής. Ο Ανδρέας Ρίτζος φιλοτεχνεί τις παραστάσεις της Σταύρωσης, της Ανάστασης και της Εις Άδου Καθόδου μέσα στη συντομογραφημένη επιγραφή J(esus) H(ominum) S(alvator) δηλαδή: Ιησούς Λυτρωτής των Ανθρώπων, που είναι γραμμένη με μεγάλα γοτθικού τύπου γράμματα μέσα σε χρυσό κάμπο. Στο γράμμα S εικονίζονται τόσο ο βυζαντινός τύπος με την έγερση των νεκρών όσο και ο δυτικός τύπος του Ιησού θριαμβευτή που εξέρχεται από το μνήμα. Η εικόνα θεωρείται ότι φιλοτεχνήθηκε μετά από παραγγελία καθολικού πελάτη αλλά το αξιοθαύμαστο είναι πως ο Ρίτζος χρησιμοποίησε μια σύνθεση εντελώς άγνωστη και στη βυζαντινή αλλά και στη δυτική εικονογραφία.