Με αφορμή την εικόνα οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν την προσωπικότητα, την πολιτική δράση και τη συμμετοχή του Κωλέττη στην πορεία και την έκβαση του απελευθερωτικού αγώνα των Ελλήνων, καθώς και τον ρόλο του στον εμφύλιο διχασμό, την περίοδο της επανάστασης. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές να συντάξουν ένα σύντομο κείμενο όπου θα εξετάζουν τα κίνητρα και την προσωπικότητα του Κωλέττη, τους λόγους, δηλαδή, που τον οδήγησαν στις συγκεκριμένες ενέργειες στη διάρκεια του εμφυλίου, ή να γράψουν ερωτήματα που θα ήθελαν να του υποβάλλουν, αν τον είχαν μπροστά τους. Οι μαθητές, επίσης, θα μπορούσαν να διερευνήσουν την έννοια της Μεγάλης Ιδέας, όρο που εισήγαγε ο Κωλέττης, και την επίδρασή της στην πολιτική και κοινωνική ζωή της χώρας. Η εικόνα, τέλος, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε ένα σχέδιο εργασίας με θέμα τους πρωθυπουργούς της Ελλάδας στη νεότερη και σύγχρονη ιστορία.