Στα πλαίσια της τοπικής ιστορίας της Μήλου οι μαθητές, με αφορμή την εικόνα, καλούνται να μελετήσουν την πλούσια μεταλλευτική ιστορία ή τη βιομηχανική και οικονομική ανάπτυξη του νησιού. Σε μικρές ομάδες, αναζητούν πληροφορίες και εικόνες που συνδέονται με τη λειτουργία του συγκεκριμένου εργοστασίου, ερευνούν τους λόγους ύπαρξης του στο νησί (ορυκτός πλούτος) αλλά και τους λόγους που έκλεισε, καθώς, και τη σημερινή του χρήση. Οι μαθητές, όχι μόνο των σχολείων της Μήλου, μπορούν να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό γεωλογικό περίπατο (με εικόνες, κείμενα, βίντεο, ηχογραφήσεις) στις σημαντικότερες τοποθεσίες γεωλογικού και μεταλλευτικού ενδιαφέροντος που διαθέτει η χώρα μας.