Ο εκπαιδευτικός δείχνει τη φωτογραφία στους μαθητές και τους ρωτά αν γνωρίζουν ποιον απεικονίζει. Έτσι, η πολύ χαρακτηριστική αυτή φωτογραφία του Παλαμά μπορεί να αποτελέσει την αφορμή να αναζητήσουν, μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις, στοιχεία για τη ζωή και το έργο του. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές μπορούν να προσεγγίσουν διερευνητικά το έργο του και να εντοπίσουν τα στοιχεία που τον ξεχωρίζουν και τον κατατάσσουν στη γενιά του 1880. Στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας μπορούν να ερευνήσουν το πολιτικό/ οικονομικό/κοινωνικό πλαίσιο της εποχής και να το συσχετίζουν με τη ζωή και το έργο του δημιουργού. Κατανοούν, έτσι, ότι λογοτεχνική ποιητική δημιουργία χρειάζεται συγκεκριμένο ιστορικό πλαίσιο για να ξεδιπλωθεί.