Καναρης Κωνσταντινος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Λιθογραφία που αναπαριστά τον Ψαριανό αγωνιστή του 1821 Κωνσταντίνο Κανάρη. Ο Κανάρης προκάλεσε τον θαυμασμό της Ευρώπης με την πυρπόληση της Τουρκικής Ναυαρχίδας του σφαγέα της Χίου Καρά Αλί πασά και έμεινε στην ιστορία ως μπουρλοτιέρης. Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας έπαιξε ενεργό πολιτικό ρόλο: διετέλεσε πέντε φορές πρωθυπουργός της ελεύθερης Ελλάδας πρωθυπουργεύοντας συνολικά 2 χρόνια και τρεις μήνες ενώ διετέλεσε επίσης υπουργός ναυτικών και ναύαρχος. Η πολιτική σταδιοδρομία του αντιμοναρχικού Κανάρη σημαδεύτηκε από την συμμετοχή του στην επαναστατική κίνηση της 3ης Σεπτεμβρίου 1843 και την αναθεώρηση του συντάγματος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας ως αφορμή διερεύνησης και συγκέντρωσης πληροφοριών για τη ζωή, την προσωπικότητα, το έργο και την προσφορά του Κωνσταντίνου Κανάρη κατά τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα αλλά και μετά την απελευθέρωση. Οι μαθητές μπορούν να εργαστούν στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής μάθησης, να συγκεντρώσουν πληροφορίες για την ζωή και το έργο του Κανάρη και άλλων μπουρλοτιέρηδων, να συζητήσουν για την δράση και την προσφορά τους στον Αγώνα και να αντιληφθούν την σημασία των ηγετικών μορφών στις κρίσιμες συγκυρίες και καταστάσεις. Επιπλέον, στο προαναφερόμενο πλαίσιο μπορούν να συζητήσουν την προσφορά των νησιών στην υπόθεση της εθνική παλιγγενεσίας. Στο μάθημα των Εικαστικών, μπορούν να εστιάσουν στην τέχνη της χαρακτικής και να μελετήσουν διαφορετικές τεχνικές και μέσα αντλώντας παράλληλα έμπνευση για την δημιουργία των δικών τους εικαστικών έργων εμπνεόμενοι από θεμελιώδεις αξίες που ενέπνευσαν τον Κωνσταντίνο Κανάρη (ελευθερία, δημοκρατία, δικαιοσύνη κλπ.). Στο πλαίσιο της διαθεματικότητας οι προαναφερόμενες έννοιες μπορούν να συζητηθούν και στο μάθημα των Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής όπου επίσης μπορεί να συζητηθεί η σημασία της καθιέρωσης του συντάγματος.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5083
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ