Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και της Ιστορίας και να λειτουργήσει αποτελεσματικά εντός του πλαισίου της διαθεματικότητας. Με αφορμή την εικόνα και στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής μάθησης, οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν και να συγκεντρώσουν πληροφορίες για την ζωή και το έργο του Γιάννη Ψυχάρη και άλλων εκπροσώπων του δημοτικισμού (Πολυλάς, Ροΐδης, Γληνός, Δελμούζος, Τριανταφυλλίδης κ.ά) αλλά και του αντίπαλου στρατοπέδου (Χατζιδάκις κ.ά) και να συζητήσουν γύρω από το θέμα του γλωσσικού ζητήματος λαμβάνοντας υπόψη το πλαίσιο και την εποχή και αντλώντας επιχειρήματα μέσα από την μελέτη κειμένων της εποχής. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν την πορεία της ελληνικής γλώσσας και την ιστορία του γλωσσικού διχασμού διαχρονικά, από την εποχή των αττικιστών μέχρι και τις μέρες μας και να στοχαστούν γύρω από τις ιδεολογικές διαστάσεις του γλωσσικού ζητήματος μελετώντας τα γεγονότα των «Ευαγγελικών» και «Ορεστειακών» συγκρούσεων. Η δραματοποίηση και τα παιχνίδια ρόλων σχεδιασμένα και καθοδηγούμενα διακριτικά από τον εκπαιδευτικό θα επιτρέψουν στους μαθητές να προσεγγίσουν και να κατανοήσουν τις ιδεολογικές συγκρούσεις της εποχής που βρίσκουν έκφραση στις αντιπαραθέσεις για το γλωσσικό ζήτημα.