Προτείνεται οι μαθητές με αφορμή αυτό το πορτραίτο στο μάθημα της Ιστορίας να διερευνήσουν τη ζωή του Σκουφά αλλά και των φίλων και συναγωνιστών του, την οργάνωση της Φιλικής Εταιρείας και την Ελληνική Επανάσταση. Παράλληλα στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, η/ο εκπαιδευτικός της Μουσικής θα μπορούσε να παρουσιάσει μουσικές και τραγούδια, αλλά και στίχους της εποχής. Στο μάθημα της Γεωγραφίας οι μαθητές θα μπορούσαν να ανακαλύψουν την Οδησσό και να διερευνήσουν τα αίτια που πολλοί Έλληνες έφυγαν από την Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα και πήγαν στην Οδησσό. Ο καθηγητής των Εικαστικών στην Β' Γυμνασίου θα μπορούσε να παρουσιάσει στους μαθητές την Τέχνη της χαρακτικής, και να διερευνήσουν τη σημασία του πορτραίτου από την αρχαιότητα έως σήμερα. Οι μαθητές προτείνεται να πειραματιστούν στην τέχνη του πορτραίτου, να ζωγραφίσουν τους φίλους τους, την οικογένειά τους, ακόμα και τους καθηγητές τους, με τα υλικά που θα επιλέξουν. . Επίσης, οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να διοργανώσουν εκπαιδευτικές επισκέψεις στην Εθνική Πινακοθήκη, όπου βρίσκονται αρκετά έργα με αναφορές στην Ελληνική επανάσταση, αλλά και στο Μουσείο Μπενάκη.