Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως πηγή στο μάθημα της Ιστορίας, για να γνωρίσουν οι μαθητές μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της νεότερης Ελλάδας τον Ίωνα Δραγούμη, ο οποίος υπήρξε πολιτικός, στοχαστής αλλά και συγγραφέας. Έζησε σε μία ταραγμένη εποχή και έγινε ένα από τα πιο γνωστά θύματα του Εθνικού Διχασμού. Μπορεί να δοθεί στους μαθητές φύλλο εργασίας με σχετικά ερωτήματα πάνω στο άρθρο, όπως: Ποια η άποψη του πολιτικού αρθρογράφου για τη δολοφονία του Ίωνα Δραγούμη; Με ποιο ψευδώνυμο αρθρογραφούσε ο Ίωνας Δραγούμης; Ποια η άποψη του πολιτικού αρθρογράφου για την πολιτική του φυσιογνωμία; Ποια η σχέση του με τον Ελευθέριο Βενιζέλο; κ.ά. Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες, μελετούν το άρθρο παράλληλα μ’ άλλα άρθρα εφημερίδων και περιοδικών, που αναφέρονται στον Ίωνα Δραγούμη και την εποχή του. Αξιολογούν τα επιχειρήματα των αρθρογράφων, αποφαίνονται για το περιεχόμενό των άρθρων, παρουσιάζουν τα δικά τους επιχειρήματα με τη μορφή προσχεδιασμένου γραπτού ή προφορικού λόγου και καταλήγουν σε συμπεράσματα για την προσωπικότητα και την ιδεολογία του Έλληνα πολιτικού, ενώ παράλληλα διαπιστώνουν πόσο εξαρτάται από την ιδεολογία του αρθρογράφου, η επικαιρότητα των ειδήσεων και η οποιαδήποτε αναφορά σε πολιτικά πρόσωπα. Επίσης, το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα Νεοελληνικής Γλώσσας για τη μελέτη στοιχείων του κειμενικού τύπου του άρθρου (προθετικότητα του συγγραφέα, γλωσσικά και υφολογικά στοιχεία, επιχειρήματα κ.ά.)