Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ιστορική πηγή στο μάθημα της Ιστορίας και συγκεκριμένα στη μελέτη των γεγονότων, που συνέβησαν κατά τον Ελληνοτουρκικό πόλεμο 1912-1913. Οι μαθητές, μελετώντας το κείμενο, μπορούν να παρακολουθήσουν τη σειρά των μαχών, που έδωσε ο ελληνικός στρατός για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων, μια και οι συγκεκριμένες μάχες αποτέλεσαν τη σημαντικότερη στρατιωτική αντιπαράθεση μεταξύ Ελλάδας και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στο μέτωπο της Ηπείρου, κατά τη διάρκεια του Α' Βαλκανικού Πολέμου (5 Οκτωβρίου 1912- 18 Μαΐου 1913). Η πολεμική αναμέτρηση για την κατάληψη της πρωτεύουσας της Ηπείρου κράτησε σχεδόν τρεις μήνες, από τις 29 Νοεμβρίου 1912 έως τις 21 Φεβρουαρίου 1913, οπότε οι οθωμανικές δυνάμεις παραδόθηκαν στον διάδοχο Κωνσταντίνο, που ηγείτο των ελληνικών όπλων. Τα Ιωάννινα, μετά από 483 χρόνια δουλείας, ήταν και πάλι ελεύθερα. Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων, πέρα από την εξουδετέρωση κάθε σοβαρής τουρκικής απειλής στην Ήπειρο και την κυρίευση σημαντικού πολεμικού υλικού, είχε επίδραση στο ελληνικό γόητρο, το οποίο μετά την επιτυχία αυτή εξυψώθηκε διεθνώς. Οι επιχειρήσεις στο Μπιζάνι σήμαναν ουσιαστικά και τη λήξη του Α' Βαλκανικού Πολέμου στο στρατιωτικό πεδίο. Τις επόμενες ημέρες ο ελληνικός στρατός κινήθηκε βορειότερα και ως τις 5 Μαρτίου 1913 είχε απελευθερώσει τη Βόρειο Ήπειρο. Παράλληλα, οι μαθητές μπορούν να παρατηρήσουν τις φωτογραφίες και τη γελοιογραφία του κειμένου, να τις συνδέσουν με την αφήγηση και να προσπαθήσουν με τη βοήθεια των κατάλληλων ερωτήσεων του εκπαιδευτικού να συνδέσουν τις εικόνες με τη λεζάντα τους, καθώς και να αντιληφθούν τον στόχο της γελοιογραφίας. Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, οι μαθητές αναζητούν φωτογραφίες και γελοιογραφίες από βιβλία της εποχής των Βαλκανικών πολέμων και το διαδίκτυο, δημιουργούν σχετική ψηφιακή αφήγηση και διδάσκονται την τέχνη της φωτογραφίας και της γελοιογραφίας.