Πλους και περιηγησις εις Σαμον (1864)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το αντικείμενο αυτό είναι ένα μέρος ενός άρθρου του Μιλτιάδη Ι. Βρατσάνου, που δημοσιεύτηκε σε συνέχειες το 1864 στην εφημερίδα ΧΡΥΣΑΛΛΙΣ και περιλαμβάνει περιήγηση και ξενάγηση σε ολόκληρο το νησί της Σάμου και στα αξιοθέατά της. Ο Μιλτιάδης Ι. Βρατσάνος (1837 – 1913) ήταν συγγραφέας και παιδαγωγός. Γεννήθηκε στα Ψαρά, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και παρακολούθησε μαθήματα φιλοσοφίας και παιδαγωγικής στην Ελβετία και στη Γερμανία. Επέστρεψε στην Ελλάδα και διορίστηκε διευθυντής του διδασκαλείου της Αθήνας και επιθεωρητής των Δημοτικών σχολείων (1891). Δημοσίευσε τα έργα "Ο Μαυρογένης ή παιδαγωγικόν εγκόπλιον του λαού" (1869), "Περί τεχνικής αναγνώσεως και απαγγελίας" (1888), "Περί φιλοσοφίας παρ' ΄Ελλησιν" (1903). Από το 1883 ως το 1887 κυκλοφόρησε και διεύθυνε το περιοδικό "Το Παιδαγωγικό Σχολείο".

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία του μαθήματος της Γεωγραφίας και της Ιστορίας, αλλά και σε ερευνητική εργασία ή βιωματική δράση με θέμα τον τουρισμό. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη νήσο Σάμο μέσα από μια παλιά περιήγηση και περιγραφή, δημοσιευμένη το 1864 σε άρθρο του περιοδικού ΧΡΥΣΑΛΛΙΣ. Στο πλαίσιο συνεργατικής μεθόδου θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να αναζητήσουν παλαιότερες περιγραφές και ταξιδιωτικούς οδηγούς για τη νήσο Σάμο και να κάνουν συγκρίσεις με οδηγούς και περιγραφές γιατη σημερινή εικόνα και κατάσταση του νησιού σήμερα. Επίσης, θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να αναζητήσουν τη σημασία της καταγωγής του Πυθαγόρα από τη Σάμο για την πνευματική και πολιτιστική εξέλιξη του νησιού. Ταυτόχρονα στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης, θα μπορούσ ε να ανατεθεί στους μαθητές να διερευνήσουν τη σημασία και την αξία του τεχνικού έργου της Σάμου με το όνομα Ευπαλίνειο ΄Ορυγμα και να το συγκρίνουν με σύγχρονα μεγάλα τεχνικά έργα π.χ. το μετρό της Αθήνας. Παράλληλα, θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να διερευνήσουν τη δραστηριότητα και τα έργα του τυράννου Πολυκράτη της Σάμου και να τα συγκρίνουν με τα έργα άλλων τυράννων π.χ. του Πεισίστρατου στην Αθήνα. Ιδιίτερα χρήσιμο για το μάθημα της Γεωγραφίας θα ήταν να ανατεθεί στους μαθητές να δημιουργήσουν διαφορετικά είδη χαρτών της νήσου Σάμου (π.χ. γεωλογικός,οικομομικός ή τουριστικός χάρτης) ή να αναζητήσουν χάρτες του νησιού, όπως τους σχεδίασαν παλαιοί χαρτογράφοι. Τέλος στα πλαίσια της Τοπικής Ιστορίας θα μπορούσε να διοργανωθεί μια εκπαιδευτική εκδρομή σε τόπους που περιγράφονται στο άρθρο, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη σχετικά με την κατάσταση, στην οποία βρίσκονται σήμερα τα φυσικά ή τα αρχαιολογικά μνημεία του νησιού


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7188
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Πόλεις CitiesΠόλεις
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Πολιτισμός και Γραμματολογία Culture and GrammatologyΠολιτισμός και Γραμματολογία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Μ. Ι. Βρατσάνος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΥΑΝΑΚΗ, ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ